וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים, המזרחי ובנק נוסף זומנו לוועדת העיצומים של בנק ישראל לשם בחינת עמידתם בדרישות החוק להלבנת הון

אמיר טייג

30.10.2003 / 13:06

הפועלים והמזרחי קיבלו בשלב הנוכחי התראה בלבד; ועדת העיצומים דורשת הסברים מדוע הבנקים עדיין לא עומדים בדרישות חוק הלבנת ההון שנכנס לתוקפו בחודש אוגוסט השנה



בנק ישראל הזמין את בנק הפועלים, בנק המזרחי ובנק נוסף, לוועדת העיצומים הבוחנת עמידה בדרישות חוק הלבנת ההון החדש. מאחר שמדובר בתקופה קצרה בלבד מאז החלת החוק, בנק הפועלים, בנק המזרחי והבנק הנוסף קיבלו התראה בלבד ולא יינקטו נגדם צעדים חמורים יותר בשלב זה.



מאז החלת חוק איסור הלבנת הון במהלך חודש אוגוסט האחרון, עורך בנק ישראל ביקורת שוטפת בבנקים לגבי עמידה בדרישות החוק. בנק בו מתגלות חריגות מוזמן לוועדת העיצומים על מנת לספק את ההסברים הנדרשים. בסמכות ועדה זו להטיל קנסות על הבנקים שלא עומדים בדרישות בנק ישראל.



מבנק המזרחי נמסר כי הבנק אכן קיבל התראה מוועדת העיצומים של בנק ישראל אך מדובר בהליך טכני בלבד. "אנחנו תיקנו בעבר את הדרוש תיקון, ועושים זאת גם היום", אמר הדובר. בבנק הבינלאומי הוכחש מכל וכל כי הבנק הוזמן לוועדה, בניגוד לפרסומים היום ב"מעריב". בדיסקונט ולאומי הכחישו כי הוזמנו לוועדה. בבנק הפועלים לא הסכימו להגיב.



להערכת בכיר בענף הבנקאות, כל הבנקים הגדולים יוזמנו בשלב זה או אחר להופיע בפני ועדת העיצומים של בנק ישראל. לדבריו, השינוי שנובע מחוק הלבנת ההון החדש הוא שינוי תפיסתי אשר דורש שינוי בהתנהגות הפקידים בסניפים. להערכתו, לוקח זמן להטמיע שינוי זה, הדורש פעולה משולבת של ההנהלה ושל העובדים בסניפים.



הבכיר מוסיף כי בנק ישראל מעוניין בשלב הנוכחי להראות כי הוא מתכוון ברצינות לדרישות החוק החדש ולפיכך הזמין את שלושת הבנקים לוועדת העיצומים. בשלב הנוכחי ההזמנה להערכתו היא פרוצדורלית בלבד, אשר מטרתה להדגיש את רצינותו של בנק ישראל. להערכתו, לא צפויים צעדים משמעותיים נגד הבנקים בשלב הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully