וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון אימגי'נג צימצמה את ההפסד הנקי ל-2.1 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

30.10.2003 / 14:42

שרפה 1.4 מיליון דולר במהלך הרבעון השלישי, בהשוואה ל-3.5 מיליון דולר ברבעון הקודם. ההכנסות נותרו זהות לרבעון הקודם ברמה של 9.7 מיליון דולר

השורה העליונה של דו"חות גיוון אימג'ינג מאמש לאחר תום המסחר לא טמנה בחובה הפתעות גדולות, שכן החברה סיפקה תוצאות מקדמיות לפני שבועיים. אך עם זאת, הפתעה חיובית ניתן למצוא בשורה התחתונה של דו"חות החברה לרבעון השלישי שהצביעה על צמצום נוסף של ההפסד הנקי, וזאת לצד ירידה נוספת בקצב שריפת המזומנים של החברה.

גיוון, שפיתחה את קפסולת ה-M2A לאבחון אי סדירויות במעי הדק, דיווחה על הכנסות של 9.7 מיליון דולר, הזהות לאלו של הרבעון הקודם ומייצגות עלייה של 30% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל. רוב הכנסותיה של גיוון מתקבלות עדיין מהשוק האמריקאי והן הסתכמו ב-6.5 מיליון דולר. 3.2 מיליון דולר נוספים התקבלו מאירופה ומשאר העולם.

למרות שהרבעון השלישי נחשב לחלש יחסית עבור גיוון, על רקע עונת הקיץ והחופשות הרבות, אפשר היה אולי לצפות שגיוון לא תציג קיפאון בשורה העליונה ביחס לרבעון הקודם. החברה דיווחה במהלך הרבעון על מספר הודעות חיוביות שכללו בין היתר המשך הרחבת בסיס המבוטחים שלה, שצמח ל-140 מיליון איש בארה"ב. בנוסף בישרה החברה על כך שה-FDA אישר לחברות הביטוח הרפואי בארה"ב לעשות שימוש בקפסולת ה-M2A ככלי אבחון עיקרי ולא משני כפי שהיה עד כה, מה שצפוי לתרום לעלייה בהיקף השימוש בקפסולה.

כאמור, בשורה חיובית טמונה בשורה התחתונה. ההפסד הנקי הצטמצם ל-2.1 מיליון דולר או 8 סנט למניה ביחס להפסד נקי של 3.3 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. במהלך הרבעון שרפה החברה 1.4 מיליון דולר, שיפור משמעותי ביחס לרבעון הקודם בו שרפה 3.5 מיליון דולר וביחס לרבעון המקביל בו עמד הקצב על 7.8 מיליון דולר לרבעון.

"תוצאות הרבעון משקפות את הצלחתנו ביוזמות שנקטנו מוקדם יותר השנה להורדת ההוצאות, הקטנת ההפסד הנקי וירידה בקצב שרפת המוזמנים", ציין גבי מירון, נשיא ומנכ"ל החברה.

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-63% בהשוואה ל-65.3% ברבעון הקודם והשתפר בהשוואה לרבעון המקביל, 59%. ההוצאות התפעוליות היו 8.7 מיליון דולר לעומת 9.6 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי היה 2.5 מיליון דולר ובסיוע הכנסות מימון של 573 אלף דולר, קטן מעט ההפסד הנקי.

במהלך הרבעון מכרה החברה 13,400 קפסולות, כמעט כפול ממספר הקפסולות שנמכרו ברבעון המקביל ובהשוואה ל-12,000 קפסולות שנמכרו ברבעון הקודם. מכירות אלו תרמו לכ-62% ממכירות החברה לעומת 38% ברבעון המקביל ו-55% מההכנסות ברבעון הקודם.

החברה מכרה 122 תחנות עבודה, ירידה בהשוואה לרבעון המקביל בו נמכרו 188 תחנות, עקב ירידה במכירות במזרח הרחוק. ברבעון הקודם נמכרו 163 תחנות.

גיוון סיימה את הרבעון עם 24.5 מיליון דולר בקופה, לאחר ירידה של 1.4 מיליון דולר, בהתאם לקצב שריפת המזומנים. את 2003 פתחה החברה עם 35.8 מיליון דולר. שווי השוק של גיוון בנאסד"ק מסתכם בכ-331 מיליון דולר ומניית החברה הוסיפה מתחילת החודש כ-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully