וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: העליות מתמתנות

עידו אלון

30.10.2003 / 23:47

תרו עולה קלות לאחר רבעון נוסף של תוצאות שיא. אורכית מאבדת כ-2% אך זינקה בחודש האחרון בכ-100% בעקבות ציפיות מקוריג'נט, החברה הבת. גיוון מוסיפה 3.5%


במרכז תשומת הלב היום בוול סטריט נתוני התמ"ג הראשוניים לרבעון השלישי, המספקים מבט על שיעור הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם. אלו הצביעו היום על כך שהמשק האמריקאי צומח בקצב שנתי של 7.2% - שיפור עצום ביחס לנתוני הרבעון הקודם שהצביעו על צמיחה בקצב של 3.3% והרבה מעל התחזית לצמיחה של 6% בלבד. הנתונים תואמים את התבטאויותיו הזהירות של הנגיד אלן גרינספאן לפני יומיים בדבר סימני התאוששות של הכלכלה האמריקאית. וול סטריט מגיבה בחיוב לנתונים, אך העליות הנאות שנרשמו בפתיחת המסחר מתמתנות בשעה זו. הנאסד"ק מוסיף 0.2% והדאו עולה ב-0.1%.

מספרן של תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-25 באוקטובר התפרסם אף הוא היום ועמד על 386 אלף, ללא שינוי ממספרן בשבוע שקדם לו. אומנם רמה זו ממשיכה להיות נמוכה מ-400 אלף פונים, המהווה אבן בוחן למצבו של שוק העבודה, אך עדיין המספר הגבוה מצביע על קצב התאוששות איטי של שוק התעסוקה האמריקאי.

למרות הירידות שנרשמו כמעט לכל אורכו של יום המסחר אמש, הצליחו המדדים לסיים בטריטוריה חיובית. נאסד"ק הוסיף 0.2% והדאו עלה ב-0.3% ובכך ננעל יום שלישי ברציפות של עליות.

עונת הדו"חות לרבעון השלישי נמצאת בעיצומה בקרב החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים. עד כה זרמו במהלך היום תוצאותיהן של גיוון אימג'ינג, אטיוניטי, פאנדטק, תרו, אורכית, אקוויטי וואן, לנאופטיקס וסרגון.

חברת התרופות תרו היכתה שוב את התחזיות בדווחה על רבעון שיא נוסף בשורה העליונה והתחתונה. ההכנסות צמחו ב-11% ביחס לרבעון הקודם וב-50% ביחס למקביל ל-83.1 מיליון דולר, והיו גבוהות ב-5.1 מיליון דולר מהתחזית בוול סטריט. הרווח הנקי היה 15.7 מיליון דולר או 53 סנט למניה - וציין רבעון 21 ברציפות של רווחי שיא. מניית תרו זינקה מתחילת החודש ב-16% למחיר של 65 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.9 מיליארד דולר. כעת היא עולה ב-0.5% למחיר של 65.3 דולר.

מניית אורכית זינקה מתחילת החודש בלא פחות מ-98% למחיר של 14.6 דולר. היום פירסמה החברה את דו"חות הרבעון השלישי אך לא סיפקה ולו שביב מידע שיוכל להתקשר לזינוקים שנרשמו במניה בתקופה אחרונה תוך ריכוז מחזורי מסחר חריגים. הערכות בדבר התעוררות בעסקיה של חברת הבת קוריג'נט באזור אסיה פסיפיק, נתמכות עד כה רק בהודעה שפירסמה החברה היום בדבר פתיחת משרד מכירות ביפאן. מניית אורכית יורדת בשעה זו ב-2% למחיר של 14.3 דולר.

מניית חברת האלחוט סרגון עולה ב-4% למחיר של 6.3 דולרים לאחר שהחברה רשמה רבעון חיובי נוסף של צמיחה בהכנסות וצמצום ההפסד הנקי. ההכנסות צמחו ב-12% ביחס לרבעון הקודם וב-80% ביחס לרבעון המקביל ל-9.1 מיליון דולר. ההפסד הנקי היה 700 אלף דולר או 3 סנט למניה ביחס להפסד נקי של 1.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. מניית סרגון הניבה תשואה של 400% מתחילת השנה ושווי השוק של החברה מסתכם ב-138 מיליון דולר.

מניית מגל עולה ב-7% למחיר של 8.7 דולרים לאחר שהחברה הודיעה כי עשרה ממוצריה אושרו לשימוש על ידי חיל האוויר האמריקאי והם נכללים ברשימת הציוד המאושר להגנה על מתקניו, וזאת כחלק מתוכנית ה-Integrated Base Defense Security System (IBDSS ) המתוקצבת בסך של 498 מיליוני דולרים. עוד הודיעה מגל כי חברות הבת האמריקאיות שלה סיפקו במהלך החודשים האחרונים הזמנות בסך 4.2 מיליוני דולרים לקבלנים של ה- Homeland Security עבור הגנה על מתקנית ממשלתיים וצבאיים שונים ברחבי ארה"ב.

גיוון אימג'ינג , שפיתחה את קפסולת ה-M2A לאבחון אי סדירויות במעיים, דיווחה אמש על הכנסות של 9.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהתאם לתוצאות המקדמיות וללא שינוי מהכנסות הרבעון הקודם. ביחס לרבעון המקביל מדובר על צמיחה של 30%. גיוון הצליחה לצמצם את קצב שריפת המזומנים ל-1.4 מיליון דולר ורשמה ירידה גם בהפסד הנקי ל-2.1 מיליון דולר או 8 סנט למניה ביחס להפסד נקי של 3.3 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. שווי השוק של החברה מסתכם ב-331 מיליון דולר ובקופתה 24.5 מיליון דולר. המניה מוסיפה 3.5% למחיר של 13.5 דולר.

מניית נטסקרין, המתחרה בחברת צ'ק פוינט, מזנקת ב-13% למחיר של 27.5 דולר בעקבות הדו"חות מאתמול. צ'ק פוינט מוסיפה 1.5% למחיר של 17.7 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully