וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ושות' רכשה מהסוכנות היהודית 4 מיליון מניות אל על עבור אחד מלקוחותיו תמורת 4.76 מיליון שקל

אילן מוסנאים

30.10.2003 / 15:51

כך נודע ל-TheMarker; לאומי ושות' רכשה את המניות במסגרת הצעת המכר של הסוכנות היהודית ל-10 מיליון מניות אל על שברשותה; הלקוח מנהל מגעים לרכישת יתרת המניות



חברת לאומי ושות' רכשה מהסוכנות היהודית 4 מיליון מניות אל על עבור אחד מלקוחותיה, כך נודע ל-TheMarker. הרכישה בוצעה במסגרת המכרז שהסוכנות היהודית ביצעה על אחזקותיה באל על בהיקף של כ-10 מיליון שקל.



על פי הידוע, לאומי ושות' היתה הגוף היחיד שהגיש לסוכנות היהודית הצעה במחיר שהיה מוסכם עליה ויתר ההצעות נדחו. הלקוח של לאומי ושות' ביצע את הרכישה במחיר הדומה למחיר הפתיחה של אל על בבורסה, ועל פי הידוע הוא מנהל מגעים לרכישת יתרת המניות של הסוכנות בחברת התעופה הלאומית.



ב-21 לחודש פורסם בלעדית ב-TheMarker כי הסוכנות היהודית פנתה לשורה של חתמים וברוקרים מקומיים בהצעה למכור להם 10 מיליון מניות של אל על. אתמול היה היום האחרון בו יכלו הגופים לחזור אל הסוכנות היהודית עם הצעות המחיר שלהם.



המדובר במניות שהסוכנות היהודית החזיקה לפני ההפרטה של אל על בבורסה. כזכור, המדינה ביצעה את מהלך ההפרטה של אל על בתחילת חודש יולי בעת שמכרה 200 אלף יחידות שכללו 2,225 מניות כל אחת (ובסך הכל כ-445 מיליון מניות) וגייסה סכום של כ-63.7 מיליון שקל. מתוך סכום זה כ-41.6 מיליון שקל זרמו לקופת הממשלה, והיתרה בהיקף של כ-22.1 מיליון שקל הגיעה לחברה.



אל על, שנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-554 מיליון שקל, הינה חברת התעופה הגדולה בישראל. מניות החברה סיימו את יום המסחר הראשון בבורסה במחיר של 92.4 אגורות תוך שהן מניבות למשקיעים רווחי הון של כ-77% על החבילות שרכשו. המניות המשיכו לנסוק גם בימים שבאו אחרי ההנפקה בשל הציפיות להתפתחות מאבק שליטה על החברה, והגיעו בשיא לרמה של 152 אגורות. היום נסחרת המניה במחיר של 116 אגורות.



ברבעון הראשון שלה בשוק ההון (הרבעון השני של 2003) פירסמה החברה דו"חות מאכזבים, ודיווחה על גידול חד של כ-200% בהפסדים לרמה של 28.8 מיליון דולר וזאת למרות צמיחה של 9.5% בהכנסות לרמה של כ-266.3 מיליון דולר.



עם זאת, על פי הערכות שפירסם עיתון "הארץ" בסוף ספטמבר, צוטט אחד מבכירי אל על שאמר כי החברה סיימה את עונת הקיץ בתוצאות טובות, וכי הרבעון השלישי של 2003 יהיה טוב יותר מהרבעון השלישי ב-2002 בו הציגה החברה רווח של כ-29 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully