וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת השווי של אינוונטק: לפפטור סיכוי טוב להנפקה או רכישה ושווייה 50 מיליון דולר לכל הפחות

צורי דאר

30.10.2003 / 16:25

מהערכת השווי, שנעשתה על ידי D&A, מוערכת CBD ב-30 מ' ד', סייטליין ב-20 מ' ד', סיידור ב-20 מ' ד' וארט ב-15 מ' ד'; סיזארי מוערכת ב-0



שווייה של חברת הביוטכנולוגיה פפטור מוערך בכ-50 מיליון דולר לכל הפחות. כך עולה מהערכת שווי לקרן אינוונטק שפירסמה הדירקטוריון, כנגד הצעת הרכש של לוקסנבורג.



את הערכת השווי לתיק ביצעה חברת המידע להיי-טק D&A שמציינת כי פפטור עוסקת בפיתוח תרופה לסכרת הנעורים ומקיימת שיתוף פעולה עם ענקית התרופות אוונטיס. על פי D&A לחברה סיכויים טובים להנפקה או למכירה לאחת מענקי הפארמה. D&A סבורה כי במידה והתרופה של פפטור תאושר לשימוש הערכת שווי של 50 מיליון דולר תהיה הערכה שמרנית.



D&A סקרה ונתנה הערכות שווי לחברות סטארט אפ נוספות בפורטפוליו של אינוונטק, בהן CBD, סייטליין, סיידור ארט ואחרות.



חברת CBD, שפיתחה טכנולוגיה להנדסה גנטית המאפשרת האצת קצב הגידול של צמחים על ידי שינוי טראנסגני של דופן תא הצמח. יישומי הטכנולוגיה הם עבור ייעור מהיר, וניצול העצים לתעשיית הנייר. הטכנולוגיה תסייע לחידוש מהיר של יערות הגשם ההולכים ונעלמים במהירות בשל כריתה לא מבוקרת.



על פי הדו"ח, החברה נמצאת כיום בגיוס לפי שווי של כ-30 מיליון דולר, וזה גם השווי שמעניקה לה D&A.



סייטליין, המפתחת מערכות לאבחון וטיפול במחלות במעי הגס, צפויה למכור בעשרות מיליוני דולרים כבר בשלב הראשון של המכירות. D&A מעריכה את החברה בכ-25 מיליון דולר ומציינת כי החברה מצפה לקבל אישור FDA עד סוף השנה - מה שעשוי להעלות את שווייה.



סיידור, העוסקת בשיווק שטחי פרסום מבוססי טכנולוגיה, תמכור השנה על פי D&A בכ-20 מיליון דולר ותרשום רווח נקי של כ-3 מיליון דולר. על פי הדו"ח, החברה צומחת בקצב "מסחרר" ואם תמשיך בקצב זה תתכן הנפקה בשנים הקרובות. עם זאת, החברה פועלת בשוק תחרותי ביותר, ועל כן מוערך שווייה בכ-20 מיליון דולר.



ארט, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לזיהוי קול וכתב יד, כאחת המובילות בעולם בתחומה. תחום זיהוי הקול מוגדר בדו"ח ככזה שטרם הגיע לבשלות, אולם בעל פוטנציאל רב מאוד. על פי הדו"ח, מכירותיה של החברה יגיעו השנה לכ-4.5 מיליון דולר - צמיחה של 50% לעומת השנה שעברה - והיא עברה לאיזון ברבעון האחרון. החברה נמצאת כיום בגיוס הון מגוף אסטרטגי לפי שווי של 6.5 מיליון דולר לפני הכסף.



ארט מוערכת על ידי D&A בכ-10 מיליון דולר לפחות. על פי הדו"ח, החברה מתאימה למיזוג הפוך, ובמקרה כזה, ניתן יהיה למכור את החברה לפי שווי של 15 מיליון דולר לפחות.



חברת AVR, העוסקת בפיתוח מכשירי שמיעה מבוססי DSP מוכרת ב-4-5 מיליון דולר בשנה ונמצאת באיזון מזה מספר שנים. D&A קובעת כי האקזיט של החברה יכול להיעשות דרך מכירה בלבד, ובשל יתרונה הטכנולוגי מוערך שוויה בכ-8 מיליון דולר.



Omat העוסקת בפיתוח פתרונות בקרה ואפטימיזציה למערכות CNC, מוכרת בקצב שנתי של כ-2 מיליון דולר. החברה חתמה בשנתיים האחרונות על שורה של הסכמים עם חברות דוגמת סימנס ויישום מוצלח שלהם צפוי להקפיץ את רמת הכנסותיה. לאור זאת, מעמידה D&A ל-Omat תו מחיר של 4 מיליון דולר.



פון אור, שפיתחה מיקרופון אופטי המסוגל לנטרל רעשים, אולם עדיין מחפשת שוק בו תוכל ליישם את הטכנולוגיה. החברה מוערכת על ידי D&A בכ-4 מיליון דולר.



חברת De-Cell, שפיתחה טכנולוגיה לחיזוי והכוונה של תנועה על בסיס רשתות סלולריות. D&A מציינת כי מערכות החברה משולבות במספר מפעילי סלולר בארץ, אולם החברה מתקשה לחדור לחברות סלולר עולמיות ועל כן סיכויי הצלחתה נמוכים ויש למזגה עם חברה אחרת. D&A מעריכה את החברה בכחצי מיליון דולר. D&A מציינת כי לאינוונטק מחלוקות משפטיות עם יזם החברה, ובמידה ואלו ייפתרו, יעלה שוויה בצורה מהותית.



סיזארי, שפיתחה טכנולוגיה עבור תהליך יצור המוליכים למחצה, נכשלה בנסיונותיה לגייס משקיעים או למכור את הטכנולוגיה, ועל כן מוערך שוויה ב-0.



כלל אחזקותיה של אינוונטק בחברות אלה ובחברות נוספות כגון נובה מכשירי מדידה, XTL ואחרות, יחד עם קופה של 7.7 מיליון דולר, מביאות את שוויה לבעל השליטה, על פי D&A, לכ-25 מיליון דולר. D&A אומדים את שווי החברה עבור בעלי מניות המיעוט בכ-17 מיליון דולר, הכולל היוון של דמי ניהול בשיעור 1.8 מיליון דולר בשנתיים, ודיסקאונט של כ-30% הכולל רכיבי סיכון והנחה על חברות אחזקה. שווי זה משקף פער של כ-48% מהשווי בהצעת הרכש של לוקסנבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully