וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ קצב לאולמרט שנה במשרד התקשורת: טיוטה להקמת רשות תקשורת עצמאית תתגבש בתוך חודש

ערן גבאי

30.10.2003 / 16:50

אולמרט יידרש לבחון את סעיפיה ולהחליט מתי להוציא אותה אל הפועל; רשות התקשורת תפעל כיחידה עצמאית תחת משרד התמ"ת, והשר יוכל להיות מעורב בחלק מפעילויותיה



בתוך חודש תתגבש במשרד התקשורת טיוטה להקמת רשות התקשורת העצמאית. עם כניסתו של שר התמ"ת, אהוד אולמרט, לתפקיד שר התקשורת לפני כחודשיים, הוא ביקש לעיין מחדש בכל התוכניות להקמת הרשות העצמאית, והועלה החשש שהוא עשוי לבקש דחייה ארוכה ביישום התוכנית.



ההודעה היחידה שיצאה עד כה מלשכתו של אולמרט, כשר תקשורת, היתה שהוא מתכוון להמשיך בחקיקת חוק רשות התקשורת ולקיים דיונים דחופים על ההיבטים השונים של החוק עם נציגי משרדי התקשורת, המשפטים, האוצר והחינוך.



לאחר שתתגבש הטיוטה החדשה, יבקש אולמרט לבחון את סעיפיה ולהחליט מתי להוציא אותה אל הפועל. רשות התקשורת תפעל כיחידה עצמאית תחת משרד התמ"ת, כשהשר יוכל להיות מעורב בחלק מפעילויותיה.



יו"ר הכנסת ושר התקשורת לשעבר, ראובן ריבלין, ומי שביקש לקדם את המהלך להקמת רשות תקשורת עצמאית, אמר לא אחת בעבר כי הוא אינו רואה כל אסון בכך שרשות התקשורת החדשה תהיה כפופה מינהלית למשרד ממשלתי.



לטענתו, שיתוף הפעולה בין משרדי התקשורת, האוצר, המשפטים והתרבות, יחד עם המחויבות האישית של ראש הממשלה להשלמת המהלך, חשובים יותר מעמידה על עצמאות מוחלטת ואי תלות של הרשות החדשה בממשלה.



לאחרונה הצהיר ראש הממשלה, אריאל שרון, מעל במת הכנסת שהממשלה תסגור את משרד התקשורת בשנה הקרובה. זו היתה התייחסות ראשונה של ראש הממשלה לנושא, מאז אושר מינויו של אולמרט גם למשרת שר התקשורת.



קיימת החלטת ממשלה לפרק בעתיד את משרד התקשורת ולהקים במקומו רשות תקשורת עצמאית. רשות התקשורת אמורה היתה לקום בינואר 2004 לפי החלטת הממשלה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully