וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מכינה את הקרקע לעסקה בישראל: חברת DSPC Israel מבקשת אישור לחלוקת דיווידנד של כ-300 מיליון דולר

אמיר הלמר

30.10.2003 / 17:53

DSPC Israel שבבעלות אינטל מחזיקה ב-DSPC Technologies המפתחת שבבים לטלפונים סלולרים; DSPC Israel טוענת כי ייתכן שתמכור את פעילות החברה הבת



חברת אינטל העולמית מכינה ככל הנראה את הקרקע לעסקה כלשהי בנכסי חברת DSPC Israel המחזיקה בבעלות מלאה בחברת DSPC Technologies העוסקת בפיתוח וייצור מעבדים לתחום הסלולר ובין השאר פיתחה את שבב המניטובה. DSPC Technologies מעסיקה במשרדיה בפתח תקווה כ-400 עובדים.



על העסקה הנרקמת ועל רצונה של אינטל - השולטת באופן מלא בחברה באמצעות שורה של חברות בנות - למשוך את הדיווידנדים שינבעו מעסקה שכזו, ניתן ללמוד מבקשתן של DSPC Israel והחברה האם הישראלית שלה DSP Telecommunication כי ביהמ"ש יאשר לכל אחת מהן חלוקת דיווידנד בהיקף כולל של כ-300 מיליון דולר לבעלי המניות שלה.



חברת אינטל רכשה בשנת 1999 את חברת DSPC האמריקאית תמורת כ-1.67 מיליארד דולר מידי בעלי השליטה בחברה, בהם היזם דוידי גילה. DSPC Communications האמריקאית מוחזקת בבעלות מלאה של אינטל ומחזיקה במלוא הון המניות של החברה הישראלית DSP Telecommunication.



האחרונה מחזיקה במלוא הון המניות של DSPC Israel. זו כאמור מחזיקה במלוא הבעלות בחברת הטכנולוגיה DSPC Technologies. האחרונה כאמור היא היחידה בשרשרת החברות שיש לה פעילות יצרנית.



מהבקשה לאישור חלוקה שהגישה DSPC Israel באמצעות עו"ד אסתר קורן ממשרד גרוס קליינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות', עולה כי נכון להגשת הבקשה יש בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כולל של 100 מיליון דולר לצורך חלוקה לחברה האם DSP Telecommunication.



לטענת החברה, לפני כשבוע קיבלה החברה החלטה באסיפה הכללית שלה על חלוקת דיווידנד בכפוף לאישור ביהמ"ש של עד 300 מיליון דולר, כאשר סכום החלוקה יורכב מ-251 מיליון דולר שיימצאו בקרן הון וכ-50 מיליון דולר המצויים בעודפים המותרים כיום לחלוקה.



בקשתה של החברה לחלק דיווידנד בהיקף כזה נובעת, על פי הבקשה, מהאפשרות שעד לביצוע החלוקה יגדל היקף הכספים שתוכל החברה לחלק. לעניין זה, נטען בבקשה כי החברה בוחנת שינוי ארגוני במבנה הקבוצה שעשוי לכלול מכירת חלק ממניות DSPC Technologies שבבעלותה או שלחילופין חברת DSPC Technologies תמכור חלק מפעילותה העסקית ובעקבות כך עשויה החברה לקבל דיווידנדים שיגדילו את היקף המזומן בקופתה.



יש לציין כי הבקשה לאישור חלוקה של עד 300 מיליון דולר אינה מהווה ראיה להיקף העסקה המתגבשת בנוגע ל-DSPC Technologies ובכל מקרה, גם אם עסקה זו לא תצא אל הפועל, מבקשת החברה לחלק דיווידנד של 100 מיליון דולר המצוי כיום בקופתה.



גם DSP Telecommunication, החברה האם של DSPC Israel, הגישה בקשה דומה לאישור חלוקת דיווידנד כאשר למעשה הכספים אותם אמורה לחלק החברה לחברה האם האמריקאית שלה יהיו למעשה הכספים שתקבל כדיווידנד מ-DSPC Israel.



לעניין מכירת פעילותה של DSPC Technologies, נמסר היום מחברת אינטל ישראל כי "לא יהיה שינוי בפעילות האופרטיווית של חברת DSPC בישראל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully