וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד משפטי לטבע: לא תוכל לשווק בארה"ב גירסה גנרית של הפוסמקס שמכירותיה מסתכמות ב-1.5 מיליארד דולר לשנה

שירלי יום-טוב

30.10.2003 / 19:35

בית המשפט לערעורים קבע כי הפטנט של חברת התרופות מרק יהיה בתוקף עד 2008; המניה מאבדת 2.4%; בינואר זכתה טבע בדיונים המשפטיים בנוגע לשיווק גירסה גנרית לתרופה באנגליה



חברת טבע נחלה היום הפסד משפטי בבית המשפט הפדרלי לערעורים שקבע כי טבע לא תוכל לשווק בינתיים את הגירסה הגנרית של תרופת הפוסומקס בארה"ב. בכך קיבל בית המשפט את עמדתה של חברת התרופות מרק שניסתה למנוע מטבע ומחברת התרופות איווקס את שיווק התרופה בטענה כי היא מפרה פטנט.

טבע קיבלה בסוף דצמבר האחרון את אישור ה-FDA בארה"ב לשיווק טבליות ה-Alendronate Sodium, שהן הגרסה הגנרית לתרופת הפוסמקס של מרק, לטיפול ולמניעת הידלדלות העצם של נשים בגיל המעבר (אוסטאופורוזיס). המכירות השנתיות של הפוסמקס נאמדות בכ-1.5 מיליארד דולר.



בתחילת נובמבר הפסידה טבע במשפט נגד מרק, לאחר שבית המשפט קבע כי הפטנט על תרופת הפוסמקס ייוותר בתוקפו עד 2008. התביעה של מרק נוהלה נגד טבע ואייווקס. זכייה במשפט היתה מאפשרת לטבע לשווק את התרופה כבר בסוף 2003. בשנה שעברה, לאחר הגשת הערעור אמר מנהל הכספים של טבע, דן זיסקינד כי החברה דווקא אופטימית לגבי הערעור. טבע ציפתה להתחיל לשווק את התרופה כאמור עוד השנה.



בינואר האחרון זכתה טבע בדיונים המשפטיים בנוגע לשיווק גירסה גנרית לתרופה באנגליה. בית המשפט הגבוה באנגליה, הדן בענייני פטנטים, פסק לטובתה וקבע כי הפטנט של חברת התרופות מרק אינו בתוקף. המכירות השנתיות של תרופת הפוסמקס באנגליה מסתכמות בכ-70 מיליון דולר אך טבע - לא צפויה להתחיל בשיווק התרופה האנגליה לפני 2004 בשל הליכים רגולטוריים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully