וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בתום המסחר בעקבות נתוני התמ"ג מארה"ב - לונדון עלתה ב-0.8%

יהודה שויצר

30.10.2003 / 20:02

אריקסון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית הגדולה בעולם, ירדה בכ-3%; אוונטיס, יצרנית התרופות האירופית, ירדה ב-2.4%



המגמה החיובית ששרתה בבורסות אירופה עם פרסום נתוני התמ"ג מארה"ב נשארה עד תום המסחר, עת מניות היצוא המובילות רשמו עליות שערים. בבורסת לונדון סיים מדד FTSE בעלייה של 0.8%; בורסת פאריס רשמה עלייה של 0.6%.



כלכלת ארה"ב צמחה בקצב מסחרר של 7.2% במונחים שנתיים ברבעון השלישי של השנה, כמעט כפליים מקצב שנתי של 3.3% ברבעון השני. היה זה קצב הגידול הרבעוני המהיר ביותר מזה 19 שנים. שיפור בצריכה הפרטית ובהשקעות העסקיות תרם נכבדות לצמיחה המהירה, למרות ירידה בהשקעות הבטחוניות. שיפור במאזן הסחר, בזכות חולשת הדולר, תרם את חלקו לצמיחה, בהתאם לנתונים שפורסמו היום, המהווים נתונים ראשוניים בלבד.



בצרפת עלה מדד הביטחון העסקי באוקטובר לרמה הגבוהה מזה שמונה חודשים. המדד, המבוסס על סקר בקרב 2,000 חברות, עלה לרמה של 95 לעומת 93 בספטמבר. כלכלנים חזו עלייה לרמה של 94.



מניות הטכנולוגיה, בראשן מניות השבבים, סיימו בעליות בעקבות מניות המגזר בוול סטריט. אינפיניון עלתה ב-1.2%; ST עלתה ב-0.4%; סימנס, מהיצואניות הגדולות בגוש היורו, התחזקה ב-0.9%.



אריקסון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית הגדולה בעולם, ירדה בכ-3%, לאחר שרשמה רבעון נוסף של הפסדים. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה אריקסון רווח לפני מס, לראשונה מזה קרוב לשלוש שנים.



הרווח לפני מס היה מיליארד קרונה (130 מיליון דולר), ועלה על הציפיות, לעומת הפסד של 3.6 מיליארד קרונה בתקופה המקבילה. ההפסד הנקי היה 3.9 מיליארד קרונה (505 מיליון דולר), לעומת הפסד של 5 מיליארד קרונה בתקופה המקבילה.



אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת, ירדה ב-2.8% לאחר שדיווחה על הפסד נקי של 284 מיליון יורו (330 מיליון דולר), אשר היה גדול מההפסד החזוי. מתחרתן של השתיים, נוקיה, ירדה ב-0.75%.



הבנק הגדול בגרמניה דויטשה ירד ב-1%. הבנק רשם רווח לפני מס של 755 מיליון יורו (883 מיליון דולר), מתחת לתחזיות האנליסטים. ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-6.3 מיליארד דולר, עלייה של 10.6% לעומת התקופה המקבילה.



אוונטיס (סימול 13046.PA), יצרנית התרופות האירופית, ירדה ב-2.4% לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות השנתית, למרות עלייה של 14% ברווח הרבעוני.



אנל (סימול ENEI.MI), חברת החשמל הגדולה באיטליה, ירדה ב-0.2% לאחר שממשלת איטליה מכרה נתח של 6.6% ממניותיה למורגן סטנלי. המכירה נעשה לפי מחיר הסגירה של אתמול, בשווי כולל של 2.17 מיליארד יורו (2.5 מיליארד דולר).



מניות הביטוח והפיננסים רשמו עליות נאות. מינכן רה רשמה עלייה של כ-2%; UNG עלתה בשיעור דומה; פרודנשל התחזקה ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully