וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח של 3.18 מיליארד דולר ברבעון השלישי לחברת התקשורת קומקאסט

ליאון איצקר

30.10.2003 / 20:28

מניית החברה יורדת בכ-1.5% לאחר שדיווחה על ירידה במספר מנויי הכבלים; החברה העלתה את תחזית הנרשמים לאינטרנט מהיר השנה ל-1.7 מיליון



חברת התקשורת קומקאסט (סימול CMCSK), חברת הכבלים הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על רווח נקי של 3.18 מיליארד דולר ברבעון השלישי. לרווח העצום תרמו הכנסות חד פעמיות גבוהות ממכירת ערוץ הקניות QVC - אותו מכרה ביולי תמורת 7.9 מיליארד דולר. בניכוי הכנסות חד פעמיות רשמה קומקאסט הפסד של 153 מיליון דולר. עפ"י הודעת החברה ההפסד נגרם כתוצאה מירידת ערכן של מניות חברת ליברטי מדיה שקיבלה במסגרת מכירת QVC.



למרות הרווח העצום יורדת מניית קומקאסט בכ-1.5% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 22 אלף במספר מנויי הכבלים ברשתות הישנות ברבעון, בניגוד לירידה של 2,600 מנויים בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



החברה העלתה את תחזית הנרשמים לאינטרנט מהיר השנה ל-1.7 מיליון, לעומת תחזית קודמת של 1.6 מיליון.



מכרה את ערוץ הקניות



במהלך הרבעון מכרה החברה את ערוץ הקניות שהפעילה תמורת 7.9 מיליארד דולר. בחודש יולי רכשה ליברטי מדיה, החברה המתחרה, את יתרת 57% ממניות ערוץ QVC שלא היו ברשותה.



מבחינת קומקאסט, עסקה זו הגיעה בעיתוי מעולה. ספקית שירותי הכבלים מחפשת מזה זמן רב אחר דרכים לגייס הון בכדי לכסות את חובותיה העצומים, וזאת דרך מכירת חטיבות שלא משתלבות בעסקי הליבה שלה - כדוגמת ערוץ הקניות.

ערוץ הקניות QVC מגיע לכ-85 מיליון בתי אב בארה"ב, והוא גרף הכנסות בהיקף של 4.38 מיליארד דולר ב-2002 בלבד. QVC עצמה נרכשה בשנת 1995 במחיר של 2.2 מיליארד דולר, וכיום הערוץ מוערך ב-14.1 מיליארד דולר, והפופולריות שלו נמצאת בעלייה מתמדת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully