וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אנרון: מנכ"ל חטיבת צפון אמריקה בחברה ישלם קנס של 3.74 מיליון דולר

יהודה שויצר

30.10.2003 / 21:14

דיוויד דילייני, הגיע להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב ועם משרד המשפטים במסגרתו ישלם קנס וייאסר עליו לכהן בתפקיד בכיר בחברות ציבוריות



שערוריית אנרון מסרבת לרדת מהכותרות - המנכ"ל לשעבר של החטיבה הצפון אמריקיאית, דיוויד דילייני, הגיע להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב ועם משרד המשפטים. במסגרת ההסדר ישלם דילייני קנס בגובה של 3.74 מיליון דולר וייאסר עליו לכהן בתפקיד בכיר בחברות ציבוריות.



דילייני, שעבד באנרון משנת 1994 ועד 2002 במגוון תפקידים, הואשם בכך שסייע לבניית הונאת החברה תוך עריכת מניפולציות שונות בדו"חות הכספיים שלה.



בספטמבר ביקשה ה-SEC מבית המשפט צו שיחייב את מייסד ומנכ"ל אנרון לשעבר, קנת ליי, להמציא מסמכים שברשותו אשר קשורים לפשיטת הרגל של חברת הסחר באנרגיה. ה-SEC טוענת שליי מסתיר מסמכים אשר קשורים לרשומות החברה. עוד טוענת הרשות שליי סירב לצו של הרשות אשר דרשה מימנו למסור את המסמכים בטוענה שזכותו לשמור על זכות השתיקה, התיקון החמישי לחוקה.



בתחילת ספטמבר, בן גליסן, החשב לשעבר של חברת אנרון, הודה באשמה על חלקו בשערוריית הענק שזיעזעה את וול סטריט בסוף 2001. גליסן הודה באשמה בסעיף אישום אחד של קשירת קשר לביצוע פשע והוא נידון לחמש שנות מאסר בכלא פדרלי. כן חויב להשיב 938 אלף דולר אותם גרף מעסקות סיבוביות עם שותפותיה של אנרון לקנונייה. "אני לוקח אחריות מלאה על מעשיי באנרון", אמר גליסן וביקש מבית המשפט לקבל את הודאתו. בתחילה הואשם גליסן בתריסר סעיפי אישום, אך כאמור בהסדר זה הודה החשב בסעיף אחד בלבד.



בתחילת מאי הוגשו כתבי אישום נגד שורה של אישים נוספים אשר נטלו חלק בהונאה הגדולה שהביאה לקריסת חברת אנרון. בין אותם אישים בלט במיוחד שמה של ליה ווינגרטן פאסטו, אשתו של סמנכ"ל הכספים של החברה - אנדרו פאסטו, שהיה אדריכל ההונאה הגדולה. ההונאה של בכירי החברה הובילה את חברת הסחר באנרגיה לקריסה בלתי נמנעת, שהשאירה את אלפי עובדיה ללא מקור פרנסה ואת עשרות אלפי בעלי המניות מחוסרי פרוטה.



בחודש יולי הגישה החברה תוכנית לחילוצה מפשיטת הרגל שבמסגרתה תאורגן החברה מחדש כשתי חברות נפרדות. פושטת הרגל הגדולה מסרה גם כי במסגרת התוכנית יקבלו נושיה בין 14.4 סנט ל-18.3 סנט על דולר שאנרון חייבת להם. מאז התפוצצה פרשת אנרון החברה הותירה אחריה קרוב ל-20 אלף נושים כשהחוב המצטבר להם עומד על כ-67 מיליארד דולר. נושי החברה, בהבינם כי זו הדרך היחידה שלהם לקבל משהו מסכומי העתק שחייבים להם, כבר אישרו חלק מפרטי התוכנית. במסגרת התוכנית הנוכחית יקבלו הנושים כספים שייאספו ממכירת נכסי החברה. כן יקבלו מניות בשתי החברות שיקומו.



החברות החדשות יהיו CrossCountry Energy Corp, שתרכז את פעילות הגז הטבעי של אנרון בצפון אמריקה. החברה השנייה, InternationalCo, כוללת 19 אחזקות בינלאומיות מתחום האנרגיה וצינורות הנפט.



עם פרוץ פרשת אנרון איבדה החברה בתוך שבועות ספורים 68 מיליארד דולר בשווי שוק והותירה אחריה אלפי אנשים חסרי כל. החברה פיטרה 5,000 עובדים ובתוך כך גם רוקנה מתוך קרנות הפנסיה של עובדים אלה כ-800 מיליון דולר אותם חסכו העובדים בשנות עבודתם הארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully