וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' רכש מנוחי דנקנר חבילה של מניות דיסקונט בשווי של 103 מיליון שקל וינסה להפיץ אותה בבורסה

אילן מוסנאים

30.10.2003 / 10:28

אי.די.בי תחדל להיות בעלת עניין בבנק עם 3.99% וצפויה לפעול למימוש יתר האחזקה; הברוקר רכש את המניות במחיר של 3.57 ש'; המניה מרכזת מחזור של 45 מ' ש' ויורדת ב-3.7%



מאת אלי דניאל ואילן מוסנאים



נוחי דנקנר ממשיך לצמצם את האחזקה בבנק דיסקונט והבוקר הוא מכר ללידר ושות' חבילה של כ-100 מיליון שקל, אותה ינסה בית ההשקעות להפיץ בבורסה. על פי הערכות, דנקנר מכר ללידר ושות' את המניות במחיר של 3.57 שקלים. המניה מרכזת בשעה זו מחזור של 45 מיליון שקל ויורדת ב-3.7% למחיר של 3.564 שקלים



בהודעה שפירסמה אי.די.בי למשקיעים בבורסה, היא כותבת כי מכרה בעסקה מחוץ לבורסה 29 מיליון מניות של הבנק, המהוות כ-2.96% מהון המניות של הבנק, בתמורה כוללת של 103 מיליון שקל. החברה מציינת כי בעקבות המכירה היא תרשום ברבעון הרביעי של השנה רווח בסכום לא מהותי.



בעקבות המכירה הנוכחית, ירד שיעור ההחזקה של אי.די.בי אחזקות בבנק דיסקונט לרמה של כ-3.99% והיא חדלה להיות בעלת שליטה בבנק.



נזכיר כי בסוף יולי מכרה אי.די.בי אחזקות חבילה של מניות בנק דיסקונט בשווי של כ-200 מיליון שקל. את העסקה ביולי הוביל בית ההשקעות יו.בי.אס, שמכר את רוב המניות (כ-120 מיליון שקל) למשקיעים זרים והיתרה נמכרה למשקיעים מקומיים.



לפני המימוש ביולי, החזיקה אי.די.בי אחזקות בכ-12.5% ממניות בנק דיסקונט, שאז נסחרו בשווי של כ-470 מיליון שקל. ביולי מכר דנקנר את המניות בהנחה של 5% על מחיר השוק של המניה. העסקה ההיא, הסבה לאי.די.בי הפסד של כ-21 מיליון שקל שייזקף כולו בדו"חות הרבעון השלישי של 2003.



פעילים בשוק מציינים היום כי בקבוצת אי.די.בי מבקשים לממש גם את יתר האחזקה במניות דיסקונט, ולדבריהם החברה למעשה תיכננה למכור את כל החבילה היום ופנתה לצורך זה למספר גופים כמו לידר ושות', יו.בי.אס, כלל חיתום ואי.בי.אי. על פי הערכות בשלב זה הצדדים לא הגיעו להבנה על המחיר בו תופץ החבילה, שכן חברות ההשקעות ביקשו דיסקאונט גבוה יותר על מחיר המניה בשוק ולכן דנקנר נאלץ להסתפק במימוש חלקי בלבד. הפעילים מוסיפים כי צמצום האחזקה בבנק דיסקונט בחודשים האחרונים אינו מעיד על הכוונה האסטרטגית של קבוצת אי.די.בי להתמודד על השליטה בבנק בעת שזה יופרט על ידי המדינה.



המימוש היום, שמצטרף לשורת המימושים וההנפקות שביצעה קבוצת אי.די.בי במחצית השנה האחרונה, מסייעים לשיפור הנזילות בקבוצה ולא מן הנמנע שהם יהוו את המקור להמשך חלוקת הדיווידנדים המסיווית שראינו בקבוצה ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully