וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואות על האג"ח בארה"ב זינקו לאור העלייה החדה בתמ"ג; מגמה מעורבת נרשמה בשוקי המניות בוול סטריט

יהודה שויצר

30.10.2003 / 23:10

התשואות על האג"ח לחמש שנים עלו ב-3.2% ל-3.283; חברת נטסקרין, המתחרה בצ'ק פוינט, זינקה ב-12.8% לאחר שעברה לרווח רבעוני



שוקי המניות בוול סטריט הגיבו באדישות לנתוני התמ"ג המפתיעים לטובה מארה"ב וסחרו במרבית יום המסחר קרוב לשער הפתיחה. בשוקי האג"ח, מנגד, נרשמו ירידות והתשואות עלו על רקע הנתונים המעידים על התאוששות כלכלית בארה"ב ברבעון השלישי. מדד דאו ג'ונס רשם עלייה צנועה של 0.1% על רקע חולשה במניות מיקרוסופט ומרק; מדד נאסד"ק סיים בירידה קלה של כ-0.2%.



נתוני מקרו: כלכלת ארה"ב צמחה בקצב גבוה מהצפוי של 7.2% במונחים שנתיים ברבעון השלישי של השנה, כמעט כפליים מקצב שנתי של 3.3% ברבעון השני. היה זה קצב הגידול הרבעוני המהיר ביותר מזה 19 שנה. לעלייה חדה תרם שיפור בצריכה הפרטית ובהשקעות העסקיות.



נתון מעודד נוסף מתייחס לגירעון העצום של ארה"ב. מהנתונים עולה כי מאזן הסחר השתפר, בזכות צמיחה של 9.3% ביצוא, לעומת צמיחה של 0.1% בלבד ביבוא.



שוק העבודה האמריקאי ממשיך להראות על סימני התאוששות. מנתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי עולה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות לשבוע שחלף נותר מתחת לרף 400 אלף. מנתונים עולה כי 386 אלף אמריקאים הגישו תביעה לדמי אבטלה בשבוע, לעומת 391 אלף בשבוע שלפני.



התשואות על האג"ח זינקו



התשואות על האג"ח בארה"ב זינקו לאור הנתונים המעידים על התאוששות בכלכלת ארה"ב ברבעון השלישי. התשואה על אג"ח לעשר שנים עלתה ב-1.5% ל-4.339. התשואה על האג"ח לחמש שנים עלתה ב-3.2% ל-3.283.



חברת נטסקרין (סימול NSCN), המתחרה בענקית אבטחת הרשתות הישראלית צ'ק פוינט, זינקה ב-12.8% לאחר שדיווחה כי עברה לרווח ברבעון השלישי של השנה הודות להכנסות שיא. החברה רשמה רווח נקי של 7.1 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 925 אלף דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה גדלו ב-74.4% לרמת שיא של 71.6 מיליון דולר.



חברת התקשורת קומקאסט (סימול CMCSK), חברת הכבלים הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על רווח נקי של 3.18 מיליארד דולר ברבעון השלישי. לרווח העצום תרמו הכנסות חד פעמיות גבוהות ממכירת ערוץ הקניות QVC - אותו מכרה ביולי תמורת 7.9 מיליארד דולר. בניכוי הכנסות חד פעמיות רשמה קומקאסט הפסד של 153 מיליון דולר. עפ"י הודעת החברה ההפסד נגרם כתוצאה מירידת ערכן של מניות חברת ליברטי מדיה שקיבלה במסגרת מכירת QVC.למרות הרווח העצום ירדו מניית קומקאסט בכ-0.8% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 22 אלף במספר מנויי הכבלים ברשתות הישנות ברבעון, בניגוד לירידה של 2,600 מנויים בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



חברת הנפט אקסון ירדה ב-4% על רקע אכזבה מדו"חותיה הרבעוניים. החברה דיווחה על צמיחה של 38% ברווח הנקי ל-3.65 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-11% ל-59.84 מיליארד דולר. מניות BP המתחרה ירדו ב-1.3%.



יצרנית ציוד התקשורת השוודית אריקסון נפלה בכ-5.6% לאחר שדיווחה על המשך הפסדיה. החברה דיווחה על הפסד של כחצי מיליארד דולר ועל ירידה של 16% במכירותיה. מניות החברה ירדו למרות הודעת מנהלי החברה כי ברבעון הראשון של 2004 תרשום החברה רווח רבעוני.



מניות השבבים התחזקו והובילו את מדד מניות המוליכים למחצה לעלייה של 0.4%. אינטל עלתה ב-0.3%; AMD התחזקה ב-0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully