וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר האמריקאי מתחזק בחצי אחוז לאור נתוני הצמיחה המפתיעים בארה"ב: נסחר ב-1.1635 דולר ליורו

יהודה שויצר

30.10.2003 / 23:18

היום דווח כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב גבוה מהצפוי של 7.2% במונחים שנתיים ברבעון השלישי של השנה; הדולר נסחר בשער של 108.73 ין לדולר



הדולר שב והתחזק על רקע נתוני צמיחה המפתיעים בכלכלת ארה"ב ברבעון השלישי. הדולר האמריקאי נסחר עלה לשער של 108.73 ין לדולר, לעומת 108.3 ין לדולר אמש. ביחס ליורו רשם הדולר עלייה של מחצית האחוז לשער של 1.163 דולר ליורו משער של 1.1688 אמש.



מוקדם יותר היום דווח כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב גבוה מהצפוי של 7.2% במונחים שנתיים ברבעון השלישי של השנה, כמעט כפליים מקצב שנתי של 3.3% ברבעון השני. היה זה קצב הגידול הרבעוני המהיר ביותר מזה 19 שנה. לעלייה חדה תרם שיפור בצריכה הפרטית ובהשקעות העסקיות.



נתון מעודד נוסף מתייחס לגירעון העצום של ארה"ב. מהנתונים עולה כי מאזן הסחר השתפר, בזכות צמיחה של 9.3% ביצוא, לעומת צמיחה של 0.1% בלבד ביבוא.



עוד דווח היום כי שוק העבודה האמריקאי ממשיך להראות על סימני התאוששות. מנתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי עולה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות לשבוע שחלף נותר מתחת לרף 400 אלף. מהנתונים עולה כי 386 אלף אמריקאים הגישו תביעה לדמי אבטלה בשבוע, לעומת 391 אלף בשבוע הקודם.



למרות הנתונים המעודדים הזורמים מארה"ב, הדולר ממשיך להפגין חולשה וזאת נוכח פער הריבית בין ארה"ב לשאר העולם. השבוע שוב הבנק המרכזי של ארה"ב הותיר את הריבית בשפל של 45 שנים - 1%. הריבית בגוש היורו גבוהה ב-1% ממנה, והריבית בבריטניה גבוהה ב-2.5% ולפי הערכות תועלה בשבוע הבא.



ביקורת בארה"ב על מדיניות המט"ח של סין



דו"ח של משרד האוצר האמריקאי שפורסם היום קובע כי סין ושותפות סחר מרכזיות נוספות של ארה"ב אינן מבצעות מניפולציות במסחר במט"ח, אך הוסיף כי על סין להגמיש את מדיניות המטבע שלה. בדו"ח, שעוסק במדיניות מסחר במט"ח במדינות זרות ועורר ציפיות רבות בקונגרס האמריקאי, מסר משרד האוצר כי הוא מאיץ באופן פעיל בסין לסיים את קיבוע המטבע המקומי לשער הדולר, ביחס של כ-8.28 יואן לדולר.



תעשיינים ומחוקקים בארה"ב טענו כי קיבוע המטבע באופן מלאכותי מסייע לתחרותיות של סחורות היצוא מסין, גרם לאובדן מיליוני משרות ופגע בתחרותיות של ארה"ב בשוקי היצוא. "מדיניות זו אינה הולמת כלכלה מובילה כמו סין ועליה להשתנות", נכתב בדו"ח לקונגרס הנדרש על פי חוק ועוסק במסחר במט"ח במדינות זרות במחצית הראשונה של שנת 2003. עוד נכתב בו כי יש להמשיך "לפעול בנחרצות מול סין" כדי להבטיח את המשך הגמשת שערי המטבע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully