וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות שערים במניות השבבים והטכנולוגיה בטוקיו וטייוואן בעקבות הנאסד"ק

6.3.2001 / 9:02

נפילת הין הובילה להתאוששות במניות היצואניות ביפאן - סוני, TDK וקאנון עלו

דפנה מאור
ltpgt
מניות הטכנולוגיה בטוקיו רשמו היום עליות שערים ומשכו את הניקיי לעלייה של 3% בעקבות הנאסד"ק. מגמה דומה נרשמה במרבית שוקי אסיה. עידוד ניכר שאבו המשקיעים מעלייה של 5.2% במדד המוליכים למחצה בוול סטריט, לאחר שמורגן סטנלי ומריל לינץ' הוציאו המלצות לרכישת מניות. בטייוואן וקוריאה הסתיים המסחר בעליות של 0.5% במדדים הראשיים. בהונג קונג עולה ההאנג סנג ב-1.1%.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית השבבים והמחשבים האישיים פוג'יטסו עלתה ב-4.1% והובילה את המגזר. טושיבה עלתה ב-3.4% ומניית חברת NEC, שחתמה אתמול על הסכם עם יצרנית השבבים האמריקאית AMD, עלתה ב-1.7%.
lt/pgt

ltpgt
מניות היצואניות בטוקיו עלו בשל תקווה כי צניחת הין מול הדולר תסייע להתאוששות בעסקיהן. סוני, המייצאת 68% מכלל מכירותיה, עלתה ב-1.4% בעקבות ירידה של 2.5% בשער הין בשבוע החולף. TDK, יצואנית של רכיבים מגנטיים לכונני מחשב, עלתה ב-5.1%, ויצרנית הציוד המשרדי קאנון עלתה ב-3.6%.
lt/pgt

ltpgt
בטייוואן הסתיים המסחר בעלייה של 0.5% במדד הראשי ובעלייה של 1.05% במדד הטכנולוגיה. ביקושים כבדים נרשמו למניות המוליכים למחצה הכבדות. TSMC, יצרנית השבבים לפי הזמנה הגדולה באי, עלתה ב-4.7%, מתחרתה, יונייטד מיקרואלקטרוניקס, עלתה ב-0.9%.
lt/pgt

ltpgt
ובהונג קונג התחדש מסחר אחר הצהריים במגמה חיובית. מניות הנדל"ן המשיכו בעליות, ומניות הסלולר, צ'יינה מובייל וצ'יינה יוניקום עולות ב-1.3% ו-4.3% בהתאמה. היום הודיעה צ'יינה מובייל כי תוכניתה להציע שיחות בחינם כדי להגדיל את בסיס המנויים יגרמו לכל היותר לפגיעה של 10% בהכנסותיה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully