וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה ערעורו של לזניק; ישלם מיליון שקל לאבריקה

6.3.2001 / 10:16

לטענת התובעים, תשעה מתוך עשרה צ'קים של פנ-עט, שעליהם חתם גם לזניק מאחור, לא כובדו

הארץ
ltpgt
lt/bgtמאת אבי שמול ltbgt
lt/pgt

ltpgt
הקבלן מריו לזניק ישלם מיליון שקל לבעליה של חברת אבריקה, בעבור צ'קים בחתימתו שלא כובדו - כך קבע בית המשפט העליון, שדחה השבוע את בקשתו של לזניק לערער על פסיקת בית המשפט המחוזי בחיפה.
lt/pgt

ltpgt
אבריקה ממגדל העמק פיתחה עבור חברת פנ-עט, שלזניק היה אחד מבעליה, קווי ייצור אוטומטיים לעטים. לטענת התובעים, תשעה מתוך עשרה צ'קים של פנ-עט, שעליהם חתם גם לזניק מאחור, לא כובדו. חברת אבריקה, העוסקת בין היתר בייעוץ, תכנון וייצור מכונות תעשייה, טענה כי קיבלה את הצ'קים, על סך 50 אלף שקל כל אחד, תמורת שירותים שסיפקה לפנ-עט לפני שש שנים.
lt/pgt

ltpgt
מנהל אבריקה, צבי רובינשטיין, טען בבית משפט השלום בחדרה, שבו הוגשה התביעה לראשונה, כי בשל קשיים כלכליים שבהם היתה נתונה פנ-עט ולאחר שכמה צ'קים שלה לא כובדו על ידי הבנק, הסכים לקבל, כפשרה, את סכום החוב בצ'קים. מסיבה זו, טען, לאחר שלזניק התחייב לפרוע את החוב באופן אישי אם החברה לא תעמוד בתשלום, הסכים לקבל בשנית את סכום החוב בצ'קים. לטענתו, לאחר שהבנק סירב לכבד את הצ'ק השני פנה אליהם לזניק בהבטחות סרק, ולאבריקה התברר כי פנ-עט נמצאת בבדיקה כלכלית. בתגובה טען לזניק כי מעולם לא קיים מגע עסקי עם אבריקה ולא היה מעורב בעסקה עם החברה. הוא הוסיף כי אף שהיה בעל מניות ודירקטור בפנ-עט, לא היה מעורב בניהולה השוטף ולא ערב להתחייבויות. "חתימתי על הצ'ק נועדה לצרכים פנימיים בלבד", אמר.
lt/pgt

ltpgt
שופטת השלום בחדרה, דיאנה סלע, היא שחייבה את לזניק בתשלום של מיליון שקל. לזניק עירער על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בחיפה, שדחה לפני שלושה חודשים את הערעור וחייב אותו בנוסף ב-20 אלף שקל הוצאות משפט.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully