וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר GEM: ישראל ירדה למקום ה-15 בשיעור יזמות הנשים

6.3.2001 / 10:09

ב-1999 ניצבה ישראל במקום הראשון; בברזיל שיעור יזמות הנשים הגבוה ביותר ובצרפת הנמוך ביותר

עינב בן יהודה
ltpgt
על כל 100 יזמים גברים, שהקימו או הרחיבו עסק בשנת 2000, ישנן 35 נשים יזמיות. היחס בין גברים לנשים הפונים ליזמות עסקית בישראל עומד היום על 1:2.85 ומציב את ישראל במקום ה-15 בעולם. זוהי ירידה ריאלית בשיעורי יזמות הנשים בארץ בהשוואה לשנת 1999 שבה דורגה ישראל ראשונה בתחום זה.
lt/pgt

ltpgt
המחקר הנקרא GEM( Global Entrepreneurship Monitor) הוא הגדול מסוגו שנערך אי פעם בנושא היזמות העסקית, והוא מתנהל זו השנה השנייה ברציפות ב-21 מדינות, כולל ישראל. בארץ מנוהל המחקר על ידי ד"ר מירי לרנר ויואש אברהמי מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.
lt/pgt

ltpgt
מהמחקר עולה שהמדינה בעלת שיעור יזמות הנשים הגבוה ביותר היא ברזיל, שבה היחס בין יזמות גברים לנשים הוא 1:1.6. המדינה בעלת שיעורי יזמות הנשים הנמוכה ביותר היא צרפת שם ניצב היחס בין גברים לנשים על 1:12.
lt/pgt

ltpgt
ד"ר מירי לרנר, מהפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי, אומרת כי "לנשים בישראל יש רשתות קשרים מצומצמות יותר מאשר לגברים. בעובדה זו יש הסבר חלקי לרמת היזמות הכוללת של נשים ביחס לגברים. גילינו שעל אף שהשכלת הנשים היזמיות אינה נופלת מזו של הגברים היזמים, ובממוצע אף עולה עליהם, הן בעלות השכלה בתחומים שאינם טכנולוגיים. בנוסף, קיימת אפליה באפשרויות קבלת אשראי פיננסי מבנקים על רקע נורמות קיימות. השפעה יש גם למצב הכלכלי במשק".
lt/pgt

ltpgt
המדינות הנכללות ב-GEM 2000: אוסטרליה, איטליה, אירלנד, ארגנטינה, ארה"ב, בלגיה, ברזיל, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הודו, יפאן, ישראל, נורווגיה, סינגפור, ספרד, פינלנד, צרפת, קוריאה, קנדה ושוודיה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully