וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי אירופה רושמים ירידות לראשונה השבוע; ABN אמרו עולה ב-2.5% בעקבות העלאת תחזיות לרווחי ‏2003

רונן סרברניק

31.10.2003 / 12:02

מטרו, רשת הקמעונות הגרמנית, יורדת ב-1.8% למרות שרשמה עלייה של 24% ברווח התפעולי; מניית פיליפס יורדת ב-1% בעקבות תחזית פסימית של סגן נשיא החברה



בורסות אירופה נפתחו, לאחר שבוע של עליות, במגמה שלילית על רקע מימושים. סגירה חלשה בוול סטריט אמש לא מסייעת לסנטימנט בבורסות. לונדון יורדת ב-0.4%; פאריס ב-0.8% ופרנקפורט ב-0.6%.



בחזית המקרו: שיעור האבטלה בצרפת עלה באופן לא צפוי לרמתו הגבוהה מזה 3 וחצי שנים, עלייה אשר עלולה לשקף את קשייה של הכלכלה השלישית באירופה להיחלץ מציפורני המיתון.



מספר המובטלים בצרפת עלה בחודש ספטמבר ב-37 אלף לרמה של 2.639 מיליון, כך דיווח היום משרד התעסוקה בצרפת. שיעור האבטלה עלה לרמה של 9.7% לעומת רמה של 9.6% בחודש אוגוסט. כלכלנים צפו עלייה של 12,500 מובטלים בלבד ושיעור אבטלה של 9.6%.



מניית ABN אמרו רושמת דווקא מגמה חיובית, זאת לאחר שקבוצת הבנקאות הגדולה בהולנד דיווחה על עלייה של 41% ברווחיה ברבעון השלישי. עוד מסרה החברה כי היא צופה לעלות על תחזיות הרווח המוקדמות לשנת 2003. המניה עולה ב-2.5%.



מטרו, רשת הקמעונות הגרמנית, עלתה על תחזיות האנליסטים עם עלייה של 24% ברווח התפעולי ברבעון השלישי ועמדה בתחזית ההכנסות של 12.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי. למרות זאת התאכזבו המשקיעים מהודעת החברה בדבר מכירת אחזקות בסך של 3 מיליארד יורו; המניה יורדת ב-1.8%.



מניית פיליפס יורדת ב-1% לאחר שסגן נשיא החברה מסר שמכירות חטיבת האלקטרוניקה ברבעון הרביעי אינן צפויות להיות טובות מהמכירות בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



יצרנית הרכב האיטלקית, פיאט, יורדת ב-0.8% לקראת פרסום דו"חותיה לרבעון השלישי אשר צפויים לחשוף ירידה במכירותיה וברווחיה.



סואץ, קבוצת השרותים הצרפתית, דיווחה אתמול לאחר הסגירה על עלייה של 4.4% במכירותיה ב-9 החודשים הראשונים של השנה. למרות זאת יורדת המניה ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully