וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגמלאות של דן לבג"ץ: הסירוב לאפשר סטייה מהתקנות בהשקעת כספינו - לא סביר

6.3.2001 / 10:24

לטענתה, מאז ינואר 1995 היא אינה קולטת עמיתים חדשים, בעקבות החלטת משרד האוצר שנומקה בכך שלקרן גירעון אקטוארי שאינו מאפשר זאת

הארץ
ltpgt
lt/bgtמאת אליסה אודנהיימר ltbgt
lt/pgt

ltpgt
קרן הגמלאות של חברי דן עתרה אתמול לבג"ץ נגד אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בטענה כי סירובו לאפשר לה להשקיע כספים בתנאים טובים יותר מאיגרות חוב מיועדות הוא בלתי סביר.
lt/pgt

ltpgt
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יהודה רסלר, מציינת הקרן כי היא מונה קרוב ל-1,100 עמיתים, 1,200 גמלאים, כ-400 שאירים מקבלי קצבה וכ-40 מקבלי קצבת נכות. לטענתה, מאז ינואר 95' אינה קולטת עמיתים חדשים, וזאת בעקבות החלטת משרד האוצר שנומקה בין היתר בכך שלקרן גירעון אקטוארי שאינו מאפשר זאת. בסוף 99' הסתכם הגירעון האקטוארי של הקרן ב-1.3 מיליארד שקל בהנחת חישוב אחת, וב-687 מיליון שקל בהנחת חישוב אחרת.
lt/pgt

ltpgt
על פי דרישת האוצר, שוקדת הקרן זה כמה שנים על תוכנית הבראה שבמסגרתה ביצעה כמה פעולות על פי הנחיות האוצר, וגרעונה אכן הצטמצם. מנכ"ל הקרן פנה לממונה על שוק ההון, ציפי סמט, בבקשה שמשרד האוצר יבחן אפשרות שהקרן תתחיל בתוכנית הבראה בתמיכת תקציב המדינה. תשובתה של סמט היתה כי בשלב זה עדיין לא גובשה מדיניות ממשלתית כוללת בעניין, ולכן אין זה אפשרי לגבש תוכנית תמיכה כזאת בשלב זה.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות כך פנה מנכ"ל הקרן לבנקים מובילים בישראל כדי לקבל מהם הצעות לתשואה גבוהה יותר מהתשואה המתקבלת מהאג"ח הממשלתיות המיועדות, בשיעור 5.5%. הוא קיבל מבנק לאומי למשכנתאות הצעה לתשואה של 6.1% ריבית שנתית על הפקדת 200 מיליון שקל לתקופה של 20 שנה - סכום המהווה כ-17% מנכסי הקרן.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, לטענת הקרן, כאשר פנה המנכ"ל לאוצר בבקשה לאשר לה להפקיד את כספיה כאמור, נענה בשלילה, בנימוק שעל פי תקנות מס הכנסה החלות עליה, אין היא רשאית להשקיע כך את כספיה. הקרן טוענת כי סירוב האוצר להתיר לה להשקיע את נכסיה כבקשתה הוא בלתי סביר (בג"ץ 1858/01) .
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully