וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באירופה על רקע מימושים ונתוני מקרו מעורבים; ABN אמרו עולה ב-2% על רקע עלייה של 41% ברווחיה

רן דוידוב

31.10.2003 / 22:09

מניית פיאט יורדת ב-1.3% על רקע הפסד של 145 מיליון יורו ברבעון השלישי; מניית פיליפס יורדת ב-1% בעקבות תחזית פסימית של סגן הנשיא



לאחר שבוע של עליות, בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית על רקע מימושים. סגירה חלשה בוול סטריט אמש לא מסייעת לסנטימנט בבורסות. לונדון יורדת ב-0.4%; פאריס ב-0.6%; פרנקפורט נסחרת ללא שינוי.



בחזית המקרו: שיעור האבטלה בצרפת עלה באופן לא צפוי לרמתו הגבוהה מזה 3 וחצי שנים, עלייה אשר עלולה לשקף את קשייה של הכלכלה השלישית באירופה להיחלץ מציפורני המיתון.



מספר המובטלים בצרפת עלה בחודש ספטמבר ב-37 אלף לרמה של 2.639 מיליון, כך דיווח היום משרד התעסוקה בצרפת. שיעור האבטלה עלה לרמה של 9.7% לעומת רמה של 9.6% בחודש אוגוסט. כלכלנים צפו עלייה של 12,500 מובטלים בלבד ושיעור אבטלה של 9.6%.



מדד הביטחון העסקי באירופה עלה לרמתו האופטימית ביותר מזה שנתיים וחצי בחודש אוקטובר בעקבות ציפיות שעליה בייצוא מאירופה תאושש את שיעורי הצמיחה.



מדד הבטחון העסקי, אשר נמדד ע"י סיקור של 25 אלף חברת באירופה עלה לרמה של 8- לעומת רמה של 9- בחודש ספטמבר, כך דיווח היום הנציבות האירופית. מדד סנטימנט הצרכנים נותר ללא שינוי בשיא של 8 חודשים והאינפלציה נותרה ברמה של 2.1%.



מניית ABN אמרו מאידך רושמת מגמה חיובית, זאת לאחר שקבוצת הבנקאות הגדולה בהולנד דיווחה על עליה של 41% ברווחיה ברבעון השלישי. עוד מסרה החברה כי היא צופה לעלות על תחזיות הרווח המוקדמות לשנת 2003. המניה עולה ב-2%.



מטרו, רשת הקמעונות הגרמנית, עלתה על תחזיות האנליסטים עם עליה של 24% ברווח התפעולי ברבעון השלישי ועמדה בתחזית ההכנסות של 12.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי. למרות זאת התאכזבו המשקיעים מהודעת החברה בדבר מכירת אחזקות בסך של 3 מיליארד יורו; המניה יורדת ב-1.8%.



מניית פיליפס יורדת ב-1% לאחר שסגן נשיא החברה מסר שמכירות חטיבת האלקטרוניקה ברבעון הרביעי אינן צפויות להיות טובות מהמכירות בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



חברת פיאט, יצרנית הרכב הגדולה באיטליה, דיווחה היום על ירידה בהפסדיה ברבעון השלישי לרמה של 145 מיליון יורו (169 מיליון דולר) לעומת הפסד של 413 מיליון יורו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. המניה יורדת ב-1.3%.



סואץ, קבוצת השרותים הצרפתית, דיווחה אתמול לאחר הסגירה על עלייה של 4.4% במכירותיה ב-9 החודשים הראשונים של השנה. למרות זאת יורדת המניה ב-0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully