וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו סופית פרטי הסדר הפיצויים בסך 1.4 מיליארד דולר בין חברות וול סטריט לרשויות הפיקוח

רויטרס

31.10.2003 / 20:11

לאחר חודשים ארוכים, אישר ביהמ"ש המחוזי את ההסדר שנבע מפרסום דו"חות מחקר מניות מוטים מצד חברות הברוקרז'; 399 מיליון דולר ישמשו לפיצוי משקיעים שנפגעו



לאחר שבחן במשך מספר חודשים את פרטיו, אישר היום בית המשפט המחוזי בארה"ב את הסדר הפיצויים בן 1.4 מיליארד הדולר בין בנקי ההשקעות של וול סטריט וקבוצת גופי פיקוח בראשותו של אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק



על מנת שההסדר ייכנס לתוקף נזקקו שני הצדדים לאישורו של השופט, וויליאם פאולי. ההסדר, שהושג קרוב לשנתיים לאחר שספיצר החל בחקירת ניגודי האינטרסים בוול סטריט, כולל שינויים שישפיעו על אלפי דו"חות אנליסטים על מניות אמריקאיות.



ב-28 באפריל הסכימו חברות הברוקרז' לשלם סכום כולל של 1.4 מיליארד דולר בקנסות ופיצויי עונשין על מנת ליישב האשמות כי פירסמו דו"חות מחקר מוטים על מנת לזכות בעסקי בנקאות השקעות.



פאולי אמר שחברות הברוקרז' נדרשות ע"פ ההסדר להעביר את כספי ההסדר לבנק הפדרלי של ניו יורק עד ל-10 בנובמבר. פסק דינו קובע גם את כיצד יש להפיץ 399 מיליון דולר מכספים אלה בין משקיעים שרכשו מניות בעקבות דו"חות מוטים.



פאולי דרש מספר פעמים מידע נוסף על פרטים מסוימים מהעסקה. לדוגמה, הוא דרש פרטים על הדרכים בהן יוקצו כספים למשקיעים שאפשר שהפסידו כספים בשל דו"חות אנליסטים מוטים. הוא ביקש גם לדעת אם מי מחברות הברוקרז' הגישה בקשה לניכוי מס כנגד הקנסות שהוטלו עליה.



בנקי ההשקעות שנכללו בהסדר בן 1.4 מיליארד הדולר הם סיטיגרופ, קרידט סוויס פירסט בוסטון, מורגן סטנלי, גולדמן סאקס, ג'יי. פי מורגן, ליהמן ברדרס, בר סטרנס, UBS ו-US בנקורפ פייפר ג'פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully