וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: תשואות מרשימות באוקטובר

עידו אלון

31.10.2003 / 23:36

טבע ירדה ב-1.4% בלבד לאחר שהודיעה על רכישת סיקור ב-3.4 מיליארד דולר

הדישדוש במסחר אמש נמשך גם אל תוך סוף השבוע. עם זאת, בכך לא נפגמה המגמה החיובית שאיפיינה את השבוע בפרט ואוקטובר בכלל, הנחשב בדרך כלל לחודש מאכזב. מדד נאסד"ק סיים את המסחר בלא שינוי ברמה של 1,932 נקודות ודאו ג'ונס הוסיף 0.1% לרף של 9,801 נקודות. בהיבט שבועי הוסיף נאסד"ק 3.6% ובאוקטובר כולו הוא עלה בשיעור מרשים של 8.1%. גם הדאו ג'ונס רשם תשואות יפות מאוד בתקופה האחרונה עם עלייה של 2.3% בשבוע ו-5.7% בחודש.

היום התפרסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לאוקטובר, שעלה ל-89.6 נקודות לעומת קריאה מקדמית של 89.4. נתון נוסף שפורסם היום הוא ההוצאה האישית, שירדה בספטמבר ב-0.3%, לאחר עלייה של 1.1% באוגוסט. זו הייתה הירידה החודשית הראשונה מאז פברואר 2003.

חברת טבע מיקדה אליה את זרקורי השוק כולו, כשדיווחה על רכישת חברת התרופות סיקור (סימול SCRI) תמורת 3.4 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה ביותר שלה מעולם. במסגרת ההסכם יקבל כל בעל מניות בסיקור סך של 16.5 דולר למניה וכן 0.1906 מניות טבע. סכום זה משקף מחיר של 27.5 דולר עבור כל מניית סיקור, הגבוה ב-10% מהרף שבו שהתה אתמול. היקף המזומן בעסקה מסתכם בכ-2 מיליארד דולר.

לאחר השלמת העסקה יחזיקו בעלי המניות של סיקור ב-7% מטבע בדילול מלא. מנכ"ל טבע ישראל מקוב אמר בהודעת החברה כי הרכישה תתרום לרווח של טבע בתוך שנה מהשלמתה, הצפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2004. סיקור רשמה הכנסות של 133 מיליון דולר ורווח של 28 מיליון דולר ברבעון השני של 2003.

העסקה משקפת לסיקור מכפיל רווח של כמעט 25 ל-2004. העסקה הגדולה הקודמת של טבע היתה ב-2000, ובה רכשה החברה את נובופארם הקנדית תמורת 450 מיליון דולר. טבע ירדה ב-1.4% בלבד בעקבות דילול בעלי המניות הקיימים למחיר של 56.9 דולר, וסיקור, כמקובל בעסקות כאלו, עלתה ב-7%. הירידה בטבע נחשבת מתונה במיוחד לנוכח מימדי העסקה, ולאור תנודות חדות יותר של חברות רוכשות אחרות כפי שהיה לדוגמה כשצורן רכשה את Oak האמריקאית. היקף המזומן המעורב בעסקה גרר את סוכנות סטנדרד אנד פורס להורדת תחזית האשראי של טבע ל"שלילית", אם כי דירוג האשראי נותר על BBB.

מניית חברת התרופות תרו הוסיפה 1% למחיר של 64.3 דולר. אתמול דיווחה החברה על רווח של 15.7 מיליון דולר במחזור של 83 מיליון דולר ברבעון השלישי.

השבועות האחרונים היו טובים גם בעבור מניית ויריאנט ומשקיעיה. שוק האופטימיזציה של ארגוני שירות שבו היא פועלת ראה עלייה בביקושים, ובוויריאנט וקליקסופטוור הגדולה ממנה נהנו מכך. ויריאנט גם עברה לרווח נקי ראשון בתולדותיה, אשר סייע למנייתה להוסיף עוד כמה עשרות אחוזים. בסוף השבוע פתרה החברה בעיה נוספת הקשורה בהון העצמי השלילי שהיה לה. החברה סיכמה על ביצוע הנפקה פרטית למשקיעים פיננסיים בהיקף של 1.8 מיליון דולר. ויריאנט תקצה למשקיעים הללו 517 אלף מניות לפי 3.4 דולרים למניה, הנמוך ב-26% ממחיר המניה לפני פתיחת המסחר היום. המשקיעים ויריאנט גם תעניק למשקיעים 129 אלף אופציות למימוש במחיר של 4.7 דולרים למניה - מעט מעל מחירה בשוק. בשורה טובה נוספת מוויריאנט הוא הסכם הפצה עם חברת האינטרגרציה הבינלאומית ESD. הסכם זה כבר הניב חוזה אחד לוויריאנט עם חברת מים גדולה בקנטקי. המשקיעים העריכו את ההודעות החיוביות האלו, ומניית ויריאנט הוסיפה 6% במחזור כפול מהממוצע למחיר של 4.9 דולרים.

הודעה מעניינת נוספת היתה התרחבותה של דלתא גליל, שתרכוש את עסקי ייצור הגרביים של חברת קלווד תמורת 7.5 מיליון דולר. בהודעתה ציינה דלתא כי רכישה זו כוללת פעילויות בארה"ב ובאירופה בעבור מותגים כגון ווילסון וקונברס.

מניות בולטות נוספות שריכזו מחזורים גבוהים היו ורינט שהוסיפה 7% למחיר של 22.5 דולר, רדקום שניתרה ב-6%, טופ אימאג' שזינקה ב-13.5% - ואראל שהמשיכה את מסע העליות שלה עם עוד 15% למחיר של 3.1 דולרים. לעומתן, OTI, שעשתה מהלך עליות מרשים באחרונה, איבדה 6% למחיר של 7.1 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully