וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-1.4%

אילן מוסנאים

2.11.2003 / 10:22

מחזור מסחר גדול של 672 מיליון שקל. מניית טאואר ירדה בכ-0.5% לאחר שהציגה הפסד של 37.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. פרטנר ירדה ב-2.8% במחזור של כ-30 מיליון שקל


אחרי המימוש בבורסה ביום חמישי האחרון וירידות מתונות בפתיחת המסחר, חוזרת הבורסה לעליות שערים חדות. מדד המעו"ף עלה ב-1.4% ל-457.4 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-1.26% ל-479.3 נקודות והתלטק 15 עלה ב-2.35% ל-332.13 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-672 מיליון שקל.

המדדים המובילים בארה"ב נסחרו בסוף השבוע (בימים חמישי ושישי) במגמה מעורבת כאשר הנאסד"ק ירד בכ-0.2% ואילו הדאו ג'ונס עלה בכ-0.25%. המניות הישראליות הנסחרות בארה"ב רשמו ביום שישי ירידות שערים בדרך כלל, והמניות הדואליות פתחו את המסחר עם פערי ארביטראז' מעורבים.

פעילים בשוק העריכו הבוקר כי המסחר צפוי להתנהל במגמה מעורבת, כאשר המגמה הבסיסית של השוק בתקופה האחרונה היא כלפי מעלה, וכי לאחר המימוש ביום חמישי סביב הפקיעה, השוק ישאף לחזור למגמה הראשית. על המגמה הזאת תעיב ההשבתה של המשק על ידי ההסתדרות שצפויה להתחיל מחר.

הפעילים מציינים כי לשביתה יש צדדים חיוביים בעיני השוק, שכן היא מעידה על נחישות האוצר לשמור על ההישגים שלו וכן לנוכח העובדה שסיום השביתה צפוי להקפיץ את השוק כלפי מעלה. את הצד השלילי מייצג חוסר הוודאות לגבי פרק הזמן שהשביתה תימשך וכן הנזקים שהיא תגרום לחברות במשק.

מניית טבע ריכזה היום, כצפוי, את עיקר תשומת הלב בבורסה וסגרה בירידה של 1.2% במחזור של כ-122 מיליון שקל. המסחר במניה מתנהל על רקע שורה של התפתחויות בסוף השבוע, שבעקבותיהן היא פתחה את המסחר הבוקר עם פער שלילי של 1.5%.

ההתפתחות המרכזית היא הודעת החברה כי השלימה את רכישת חברת סיקור תמורת 3.4 מיליארד דולר בעסקת מניות ומזומן (כ-2 מיליארד דולר). מנכ"ל טבע, ישראל מקוב, העריך כי סיקור צפויה לתרום לרווח למניה של טבע כבר בשנת 2004, וכי הרכישה תחזק את מעמדה של טבע כחברה הגנרית המובילה בעולם.

עם זאת, אנליסטים בשוק העריכו כי טבע ביצעה את הרכישה במחיר "לא זול", ובמקביל היא תידרש לבצע בתקופה הקרובה הנפקת אג"ח גדולה, דבר שעשוי ללחוץ את מחיר המניה כלפי מטה. בעקבות זאת, הודיעה בסוף השבוע חברת S&P כי היא מורידה את תחזית האשראי של טבע.

בשורה שלילית נוספת לטבע באה מכיוון בית המשפט בארה"ב, שפסק כי החברה לא תוכל להתחיל לשווק את תרופת הפוסמקס של מרק, שמכירותיה השנתיות נאמדות בכ-1.5 מיליארד דולר.

יתר המניות הדואליות נסחרו במגמה חיובית. סאיטקס עלתה ב-4.6%, מטאלינק הוסיפה 4.6% ונייס הוסיפה 2.7%. לעומתן, מניית פרטנר ירדה ב-2.8%.

מניית החברה לישראל, שפתחה בירידה של כ-2% על רקע הדו"חות החלשים של החברה הבת טאואר (טאואר :ת"א) סגרה בעליות של 2.5%. טאואר פירסמה הבוקר את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי ודיווחה על זינוק של 155% בהפסדים לרמה של 37.1 מיליון דולר, וזאת עקב מחיקה של כ-17.3 מיליון דולר בגין מפעל FAB2 שהיא מקימה במגדל העמק. בשורת ההכנסות דיווחה החברה על יציבות ברמה של 16.1 מיליון דולר. מניית טאואר עצמה רשמה ירידה של כ-0.46% אחרי שכבר ירדה בכ-15% במהלך הבוקר.

מניית דלתא סגרה בעליות של 4% וזאת לאחר שהחברה דיווחה בסוף השבוע על רכישת חברה אמריקאית לייצור גרביים עם מכירות שנתיות של כ-59 מיליון דולר בהשקעה של כ-17 מיליון דולר.

מניית דיסקונט נרגעה מהלחץ ממנו סבלה ביום חמישי האחרון וסגרה בעליות של 0.11% במחזור של כ-30 מיליון שקל. ביום חמישי ירדה המניה בכ-4.6% במחזור של כ-66 מיליון שקל, עקב העסקה במסגרתה מכרה אי.די.בי אחזקות ללידר ושות' חבילת מניות דיסקונט בשווי של כ-103 מיליון שקל למטרת הפצה בשוק.

שורה של מניות מעו"ף נסחרה היום בעליות שערים נאות. מניית מגדל ביטוח עלתה ב-4.9%, שופרסל עלתה ב-4.3% ובזק עלתה ב-1.54%.

מכתשים אגן עלתה ב-2.2%. בעדכון שהוציא היום למוסדיים, כותב האנליסט אורי הרשקוביץ כי מכתשים אגן צפויה להפתיע לטובה בדו"חות שתפרסם בשבוע הבא וזאת בעקבות הדו"חות החזקים שפירסמה חברת האגרוכימיה הבינלאומית סינג'נטה. אנליסטים אחרים המכסים את המניה העריכו כי החברה צפויה להציג ברבעון צמיחה נאה במכירות וברווחיות וזאת בזכות המוצרים החדשים שרכשה השנה מבאייר וכן לנוכח התחזקות הריאל ועליית המחירים בברזיל וכן התחזקות היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully