וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר חוזר להתחזק לקראת השביתה

אמיר טייג

2.11.2003 / 17:01

נסחר במסגרת האופציות ברמה של 4.501 שקלים - עלייה של 0.2% לעומת היציג. בשבועיים האחרונים התחזק הדולר ב-1.9% עקב המשך מגמת הפחתת הריבית ומדדים נמוכים הצפויים השנה


במסגרת המסחר באופציות רושם הדולר בשעה זו עלייה קלה של 0.2% לעומת שערו היציג ונסחר ברמה של 4.502 שקלים. לעומת שער הדולר בתום יום המסחר האחרון, מתחזק הדולר בשיעור דומה של 0.2%. בעקבות השביתה שתחל כפי הנראה מחר, ייפסק המסחר בדולר, כפי שקרה בשביתה הקודמת באמצע השנה. הבנקים נהגו בשביתה קודמת לצטט את מחיר הדולר במרווח של אגורה, ובצורה זו שיתקו את המסחר. יש לציין כי לא צפויים להתפרסם שערים יציגים במהלך ימי השביתה.

ההיחלשות בשערו של הדולר אל מול השקל נמשכה ביום שישי, יום מסחר השני ברציפות, כך ששערו היציג נקבע ברמה של 4.492 שקלים - ירידה של 0.27%. עם זאת, המגמה הכללית של הדולר בשבועיים האחרונים היא התחזקות. מאז פורסם מדד ספטמבר שהפתיע ושינה הערכות לגבי מגמת הריבית בחודשים הקרובים, הדולר התחזק בשיעור מצטבר של 1.9% וחזר לשיא של שישה שבועות. בשבוע האחרון חצה הדולר היציג פעמיים את רמת ה-4.5, הנחשבת רמת תמיכה פסיכולוגית.

בשבוע החולף בוצעו המרות היצואנים לקראת סוף החודש. הערכות בשוק הן כי המרות אלו הן הגורם העיקרי לירידת השערים שנרשמה בדולר מול השקל בשני ימי המסחר האחרונים, אך לא מן הנמנע כי סוחרים רבים רצו לממש רווחים לאחר תקופה ארוכה של עליות בדולר. למרות המגמה הברורה, מחזורי המסחר בדולר נותרו נמוכים יחסית. אומנם חל גידול מסוים לעומת המחצית הראשונה של חודש אוקטובר, אך מחדרי העסקות מדווחים כי פעילות הזרים ירדה בצורה משמעותית בשבועות האחרונים.

אחד ההסברים לירידה בפעילות, מעבר לקירבה לסוף השנה הקלנדרית, היא מגמת הריבית. מתחילת השנה הפחית נגיד בנק ישראל את הריבית ב-3.5% במהלך 8 חודשים ברציפות. רציפות זו, בשילוב עם המשך המדדים הנמוכים, הפחיתו את רמת אי הוודאות לגבי המשך מגמת הפחתות אלו, ולפיכך הקטינו את הכדאיות של המסחר בשקל עבור הספקולנטים. ירידה זו גם גרמה לירידה בתנודתיות במסחר בשקל ואת זה ניתן לראות בנתוני סטיית התקן של האופציות.

כלכלני הבנקים הגדולים ציינו בסקירתם השבועית כי בעקבות הורדת הריבית האחרונה, עומדת הריבית במשק על שיעור של 5.6% ופער הריביות בין השקל לבין הדולר התכווץ לכדי 4.6% בלבד. בבנקים מסבירים כי הפחתת הריבית כבר גולמה בשער החליפין של השקל ולכן הפיחות בגין הפחתה זו החל כבר לפני כשבועיים. על רקע הציפיות להמשכו של תהליך הורדת הריבית גם בחודשים הבאים, כלכלני הבנקים סבורים שהפיחות הזוחל יימשך עד לסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully