וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי מעלה את תחזית האינפלציה: צופה עליית מחירים של 1% ברבעון הרביעי והאטה בהפחתת הריבית

הרצל לקס

2.11.2003 / 12:40

גוטמן: קליין יפחית הריבית בסוף החודש ב-0.2%; עד מארס 2004 תעמוד הריבית על 5%; הפחתה מואצת יותר תביא לאינפלציה של 3% ב-2004; מעריך כי מדד נובמבר יהיה 0.4% ומדד דצמבר - 0.3%



חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבינלאומי, מעדכן כלפי מעלה את התחזיות לאינפלציה בשל עליית הדולר במחצית השנייה של אוקטובר. גוטמן צופה אינפלציה של 1% ברבעון האחרון של השנה ועידכן את התחזיות למדד אוקטובר מ-0% ל-0.3%; למדד נובמבר מ-0.2% ל-0.4%; ו-0.3% למדד דצמבר לעומת תחזית קודמת של 0.1%.



גוטמן מעריך עוד כי הירידה בציפיות האינפלציה היא זמנית על רקע המדד השלילי של ספטמבר, שלגביו, כמו שאר כלכלני הבנקים, החמיץ גוטמן את התחזית בשיעור ניכר. בהתאם להערכתו, שהפיחות המחודש בשקל יאיץ את האינפלציה ברבעון האחרון, צופה גוטמן כי הציפיות לאינפלציה יעלו וקצב הפחתת הריבית יירד.



גוטמן מעריך כי הנגיד יפחית בסוף החודש את הריבית ב-0.2% בלבד, ועד מארס הבא היא צפויה לעמוד על 5%. הפחתה מואצת יותר בריבית תביא, לדעת גוטמן, להאצת האינפלציה עד ל-3% ב-2004.



ברמות הריבית הצפויות חוזה גוטמן פיחות של 3% בשער השקל מול הדולר, בהנחה שדירוג האשראי של ישראל לא יירד. גוטמן סבור כי אם תצליח הממשלה לשמור על גירעון הנמוך מרמה של 5.5% תוצר, אליו הגיעה ב-2003, לא ייפגע דירוג האשראי של המשק. גם גידול בקצב הצמיחה של המשק צפוי לתמוך בשמירת הדירוג, אך גוטמן מציין כי תחזיות הצמיחה נכון להיום לא צופות צמיחה גבוהה מ-2% ב-2004 שמשמעותה עדיין אי גידול בתוצר לנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully