וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב ינסה לגייס 300-400 מיליון שקל

אילן מוסנאים

2.11.2003 / 13:15

אפריקה ישראל תגייס המזומנים בשבועות הקרובים עבור חברה בת חדשה שתרכז את פעילות הנכסים המניבים בארץ ובחו"ל. פנתה למעלות כדי לקבל דירוג

שבוע אחרי שהשלימה גיוס של כ-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח וכתבי אופציה, באפריקה ישראל מנצלים את המומנטום ומתכננים הנפקת אג"ח נוספת בהיקף של כ-300-400 מיליון שקל. כך נודע ל-TheMarker.

בשלב זה לא ברור מתי יתבצע הגיוס ומבנהו או החתמים שיובילו אותו טרם נבחרו. החברה פנתה למעלות בבקשה כי תעניק דירוג לפעילות החברה הבת שמרכזת את פעילות הקבוצה בחו"ל. בעניין זה נציין כי אפריקה ישראל עצמה אינה מדורגת על ידי מעלות.

הגיוס יתבצע עבור חברה בת בשם אפריקה נכסים מניבים, שאפריקה ישראל מקימה היום ואשר תרכז את פעילות הנכסים המניבים של הקבוצה בארץ ובחו"ל. מדו"חות הרבעון השני של השנה עולה כי לאפריקה ישראל נכסים מניבים בהיקף של כ-209.3 אלף מ"ר, מזה כ-166.5 אלף מ"ר בארץ וכ-44.8 אלף בחו"ל. החברה מדווחת כי התפוסה בשטחים המניבים שלה עמדה בסוף הרבעון השני על כ-93.7% והם הניבו לה במחצית הראשונה הכנסה של כ-105.3 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-33.3 מיליון שקל.

אפריקה ישראל השלימה ביום שלישי האחרון גיוס של 200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח וכתבי אופציה וזאת מתוך ביקושים של כ-220 מיליון שקל שהזרימו המוסדיים בבורסה המקומית. החברה הנפיקה את האיגרות בשני מסלולים עם ריבית של 5.15% (באג"ח עם בטוחות בדמות מניות החברות הבנות דניה סיבוס ופקר פלדה) ושל 5.35% באג"ח בלי בטוחות. ההנפקה עוררה עדים בשוק על רקע התמחור של תוספת התשואה הנובעת מכתבי האופציה, לתשואה של ההנפקה. את הגיוס הובילו חברת כלל חיתום בראשות צחי סולטן, הבינלאומי חיתום ואומגה השקעות.

אפריקה ישראל היא חברת השקעות הפועלת במספר תחומים שהבולטים בהם הם פיתוח מקרקעין ויזמות בארץ ובחו"ל, קבלנות בנייה ותשתיות, נכסים מניבים, מלונאות ונופש, אנרגיה, תעשייה, מסחר והיי-טק. את פעילות הבנייה למגורים והקמת נכסים מניבים מבצעת החברה הבת דניה סיבוס, השותפה בחברת דרך ארץ קונסטרקשן, שהיא בין המקימות של כביש חוצה ישראל.

החברה מחזיקה בכ-83% ממניות דניה סיבוס, ששווי השוק שלהן הוא כ-305 מיליון שקל. בתחום המלונאות פועלת החברה באמצעות מלונות אפריקה ישראל (88%), בעלת הזיכיון למלונות הולידיי אין בישראל. אחזקות מרכזיות אחרות של החברה הן פקר פלדה (33.5%), גוטקס (80%), אנגלו סכסון ואלון דלק (26.1%).

אפריקה ישראל הציגה ברבעון השני של 2003 צמיחה של 16% בהכנסות לרמה של כ-653 מיליון שקל וגידול ניכר ושיפור של 64% ברווח הנקי לרמה של כ-58.6 מיליון שקל, שהושפע בין היתר מגידול חד בהכנסות המימון לרמה של כ-51.7 מיליון שקל, וזאת בהשוואה להכנסות מימון של כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. על תוצאות החברה העיבו הפסדי הערוץ הרוסי, שהסתכמו ברבעון בכ-15.4 מיליון שקל ובמחצית הראשונה של השנה בכ-32 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully