וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעה של חודורקובסקי שקולה להלאמה בפועל של יוקוס סיבנפט

סוכנויות הידיעות

2.11.2003 / 13:57

"גרדיאן" הבריטי מעריך כי החוק הפלילי הרוסי יאפשר לממשלת רוסיה להחרים את נכסי המיליארד הרוסי אם יורשע בעבירות הונאה המיוחסות לו



הרשעה של מיכאל חודורקובסקי בהונאה שקולה להלאמה בפועל של יוקוס סיבנפט. כך מעריך "גרדיאן" הבריטי.



לפי החוק הפלילי הרוסי, קשירת קשר לביצוע עבירות הונאה מהסוג שבהן חשוד האיש העשיר ברוסיה, עונה להגדרה של "פשע מאורגן", ועל כן מאפשרת לממשלה להחרים את הנכסים של עבריינים המורשעים בהן. על כן תיתכן אפשרות שהרשעת מנכ"ל יוקוס תוביל להחרמת החזקותיו של חודורקובסקי בענקית הנפט הרוסית.



נציגי התביעה ברוסיה הקפיאו את החזקותיו של חודורקובסקי ביוקוס בעקבות מעצרו בשבוע שעבר, אשר בא בעקבות מעצרים של בכירים נוספים ביוקוס, והיווה את המהלך האחרון של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במאבק נגד האוליגרכים הגדולים של הכלכלה הרוסית. מתנגדי פוטין טוענים כי זהו ניסיון להשתיק את האופוזיציה הפועלת נגדו לקראת הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה.



יוקוס הפכה לחברת הנפט הבורסאית השישית בגודלה בעולם לאחר רכישת סיבנפט, מתחרתה המקומית. החברה החדשה, שתיקרא יוקוססיבנפט, צפויה לרשום הכנסות שנתיות של 15 מיליארד דולר והיא בעלת שווי שוק מוערך של 35 מיליארד דולר.



חודורקובסקי, העצור כעת בבית כלא במוסקווה, מואשם בעבירות הונאה, בהן העלמת מס של למעלה מחצי מיליארד דולרים, וניצול לטובתו של הפרטת חברה לייצור מכשירי הדברה בשנות ה-90.



במקביל אמרו מקורות המקורבים לפרשה כי חודורקובסקי, הטוען לחפותו, צפוי לשבת במעצר לפחות שנה בטרם יתחיל משפטו. בחודש ינואר תינתן לו זכות לבקש שחרור בערבות, אולם לטענת המקורות קטנים הסיכויים לשחרורו של המיליארדר הרוסי לפני תחילת משפטו.



המעצר עלול לפגוע בנסיונה של יוקוס לרכוש שדות נפט חשובים במזרח סיביר, במכרז ממשלתי שיתקיים ב-2004. שוק הנפט הרוסי המשגשג הפך ליעד רכישה עבור חברות הנפט המערביות. יוקוס עצמה היתה במו"מ למכירת נתח ממניותיה לאקסון מוביל ושברון טקסקו האמריקאיות, אך ככל הנראה הופסקו המגעים עם החברות האמריקאיות בעקבות המעצר. לפי הערכות התעתדה אקסון להציע 25 מיליארד דולר עבור נתח של 40% מיוקוס, מה שהיה מעניק לחברה שווי של 63 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully