וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב משנה המכרז להקמת מתג בינלאומי

ערן גבאי

2.11.2003 / 13:57

תבחר באחת מהצעות סיסקו, ווקלטק ו-ECI ווקלטק. נורטל הוצאה מהמכרז. מצהירה שניתן להוזיל את עלות השיחות הבינלאומיות לצרכן הפרטי בכ-50% עם הרחבת השוק לתחרות

אינטרנט זהב תפתח בשבועיים הקרובים מכרז חדש להקמת מתג בינלאומי בטכנולוגיית VOIP לקראת הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות במהלך 2004 בשל שינויים טכנולוגיים חדשים שהיא דרשה להכניס למכרז הקודם. לגמר עלו סיסקו, ECI ווקלטק. ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ-4-5 מיליון דולר.

עוד נודע כי בחברה החליטו לנפות את נורטל מהמכרז. בחברה טוענים כי הם מכשירים את הקרקע לכניסתה של החברה לשוק השיחות הבינלאומיות, מתוך תקווה שמשרד התקשורת יקבל בקרוב החלטה שתתיר את כניסת החברה לפעילות בשוק.

אינטרנט זהב, לה מזומן בהיקף של כ-18 מיליון דולר, בונה תוכנית עסקית רב שנתית ל-5 השנים הקרובות לפעילות בשוק. התוכנית תוצג גם בפני משרד התקשורת.

אינטרנט זהב העבירה למשרד התקשורת תגובה לטיוטת תקנות הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות, שפירסם המשרד לפני מספר שבועות. אינטרנט זהב טוענת במכתבה למשרד כי תוכל להוזיל את מחירי השוק בצורה ניכרת עבור המנויים הפרטיים. "לאור הרווחיות הגבוהה מאוד הקיימת כיום בענף, סבורה אינטרנט זהב כי ניתן יהיה להוזיל את עלות השיחות הבינלאומיות בשיעור של עשרות אחוזים ללקוחות, וזאת תוך הבטחה לרווחיות טובה בקרב הספקים החדשים והוותיקים", כותבת אינטרנט זהב.

בכיר באינטרנט זהב ציין כי "עלות שיחה לארה"ב לחברות השיחות הבינלאומיות כיום נאמדת בכ-2 סנט בלבד, בעוד שגם אם מוסיפים תקורות נוספות מדובר בשוק המחזיק כיום בשיעורי רווחיות בלתי מתקבלים על הדעת". עוד טוען אותו בכיר כי "הצרכן מסבסד היום את המהלכים של החברות בשוק האינטרנט המהיר".

אינטרנט זהב טוענת כי בידיה הוכחות מוצקות שלרוב המכריע של היעדים בעולם, ובמיוחד למדינות המערב, ניתן יהיה לחתוך את תעריף השיחה למשקי הבית לכדי כמחצית מהתעריפים הנהוגים היום. באינטרנט זהב טוענים כי זו אסטרטגיית התמחיר המתגבשת בחברה.

אינטרנט זהב מציינת כי השימוש בתשתית התקשורת של האינטרנט (IP), יאפשר אספקת שירותים מתקדמים יותר ללא צורך בציוד קצה או קווי תקשורת ייחודיים ויוזיל משמעותית של השירותים.

בחברה מציינים כי כניסה של חברות הסלולר לתחרות בשוק השיחות הבנלאומיות תגרום לפגיעה שעלולה להתבטא באפליית מחירים ללקוחות מרשתות שונות, תוך יישום סבסוד צולב, ומניעת כל סיכוי לתחרות הוגנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully