וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: יתרות המט"ח באוקטובר ירדו ב-1.3%

אמיר טייג

2.11.2003 / 14:06

מסתכמות ב-24.4 מיליארד דולר. מאוגוסט עד אוקטובר זינקו יתרות המט"ח ב-3.9% בעקבות גיוס של 1.6 מיליארד דולר במסגרת הערבויות

לאחר שזינקו יתרות המט"ח בחודש ספטמבר בעקבות גיוס אג"ח מגובה ערבויות על סך 1.6 מיליארד דולר, חזרו יתרות המט"ח ונסוגו בחודש אוקטובר ב-1.3% לרמה של 24.4 מיליארד דולר באוקטובר, כך מדווח היום בנק ישראל. בבנק מסבירים כי הירידה ביתרות נבעה ברובה ממשיכות הממשלה למימון פעולותיה בחו"ל ומהקטנת פקדונות מטבע החוץ של הבנקים בבנק ישראל.

למרות הירידה הקלה, יתרות מטבע החוץ של ישראל עדיין נמצאות ברמת הגבוה ביותר מזה שנה. לאחר הזרמת ההון שגויס בחו"ל לקופת בנק ישראל, חוזרות יתרות המטבע לרמה בה נמצאו בחודשים יוני-יולי אשתקד. יש לציין כי מיולי 2002 רשמו היתרות ירידה הדרגתית של 5.1% עד חודש אוגוסט האחרון. מאוגוסט עד אוקטובר זינקו יתרות המט"ח ב-3.9%.

על פי הסכם בין בנק ישראל ובין האוצר, כל סכומי הכסף שיגויסו באמצעות הערבויות יועברו ישירות ליתרות המט"ח של בנק ישראל, שיעביר מצדו שקלים לקופת אוצר. בצורה זו שוק המט"ח המקומי לא סובל מעודף היצע של דולרים, ולפיכך לא נגרם לחץ לירידת ערך הדולר ביחס לשקל.

יתרות המט"ח של בנק ישראל הן גורם חשוב התומך בחוסנו של השקל. במקרה קיצוני בו ימכרו ספקולנטים שקלים וירכשו דולרים, עשוי הבנק לנצל יתרות מטבע אלו, להתערב במסחר ולהזרים ביקושים לשקל מול הדולרים שבקופתו. הגישה בבנק ישראל היא כי רמת היתרות הנוכחית היא יחסית גבוהה ומספקת ביטחון רב לגבי חוסנו של השקל. ההערכות בבנק ישראל הן כי יתרות אלו צפויות לגדול בכ-2 מיליארד דולר בשנה הקרובה, לנוכח גיוסי האוצר בחו"ל באמצעות הערבויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully