וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת השנה נמכרו 100 אלף כלי רכב

אמיר טייג

2.11.2003 / 14:40

ירידה של 9.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2002. יבואנית מאזדה ופורד עדיין מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר - 25%


מתחילת השנה ועד תום חודש אוקטובר נמסרו כ-101.1 אלף מכוניות חדשות בישראל, ירידה של 9.1% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2002, כך עולה מדו"ח מסירות הרכבים החדשים של איגוד יבואני הרכב. עוד עולה מהדו"ח כי במהלך חודש אוקטובר נמסרו 10,332 מכוניות חדשות. יש לציין כי הנתונים האמורים מתייחסים למכוניות פרטיות, ללא משאיות ומשאיות קלות.

למרות הירידה המצטברת מתחילת השנה, בולטים מספר יבואנים שלא סבלו מירידה, אלא אף רשמו עלייה נאה בהיקף מסירת הרכבים. דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, רשמה גידול של 24% בהיקף מסירת הרכבים החדשים, ומתחילת השנה מסרה כ-25.3 אלף רכבים. באוקטובר מסרה דלק רכב כ-3.2 אלף מכוניות.

חברת כלמוביל גם היא נהנתה מעלייה בהיקף המסירות. כלמוביל, המייבאת את מיצובישי, יונדאי ומרצדס, מסרה בעשרת החודשים הראשונים של השנה כ-11.6 אלף רכבים, כ-22% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. באוקטובר מסרה כלמוביל 1.1 אלף רכבים. גם מאיר חברה למכוניות, המייבאת לישראל את וולוו והונדה, רשמה צמיחה נאה של 29% במספר מסירות הרכבים שייבאה מתחילת השנה, ובאוקטובר מסרה 591 מכוניות.

על פי נתוני חודש אוקטובר עולה כי דלק מוטורס מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בישראל עם 25% מכלל מסירות הרכב באוקטובר, עלייה של 0.4% לעומת חודש קודם. אחריה נמצאת כלמוביל עם 11.5% ואחריה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, עם נתח שוק של 10.9%. יש לציין כי החודש עוקפת יוניון מוטורס את חברת דוד לובינסקי, יבואן סיטרואן ופיג'ו, המחזיקה בנתח שוק של 10.2% בלבד.

במהלך המחצית הראשונה של השנה סבלו היבואנים מגוש היורו מהתחזקות היורו מול הדולר, ומיציבות במחירי המכירה בשקלים. לעומתם, היבואנים מגוש הדולר והין היפאני נהנו מירידת מחירים בשקלים נוכח התחזקות השקל החדה מול הדולר והין. הדבר העניק ליבואנים ממזרח אסיה וארה"ב יתרון תחרותי מול היבואנים מאירופה, ולפיכך הגדילו אלו את נתח השוק שלהם על חשבון היבואנים מאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully