וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של בריטניה צפוי להעלות את הריבית השבוע; הריבית בגוש היורו צפויה להישאר ללא שינוי

דפנה מאור

2.11.2003 / 15:06

התשואות על האג"ח ל-10 שנים בבריטניה עלו השבוע על 5% והליש"ט זינקה מעל 1.7 דולר; חשש מאינפלציה במחירי הדיור



הבנק המרכזי של בריטניה (BoE) צפוי להעלות את הריבית בפגישתו השבוע, כך עולה מהמסחר באג"ח הממשלתיות בבריטניה ומתחזיות כלכלנים. הריבית הנוכחית היא 3.5%, והעלאתה ברבע אחוז עשויה לנבוע מהצמיחה הבריאה בכלכלה הבריטית, ומהחשש כי שוק דיור דוהר יביא לעליית מחירים. בנפרד, צפוי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להשאיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי.



התשואות על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים בבריטניה עלו בשבוע החולף על 5%, לראשונה מזה יותר משנה. מחירי האג"ח רשמו ירידה בהיקפים שלא נראו שנים.



כלכלנים בבריטניה צופים כי בנק אוף אינגלנד יעלה את הריבית בפגישתו ביום חמישי השבוע, בשל היעדר סימנים לעצירה בעליית המחירים בשוק הנדל"ן.



הורדת הריבית האחרונה נעשתה ב-10 ביולי, בהמשך לסדרת הורדות שהתבצעה מאז פברואר 2000, אז היתה הריבית בשיעור של 6%. כלכלת בריטניה צמחה השנה בקרב מהיר יותר מרוב מדינות אירופה. ברבעון השלישי של 2003 עלה התמ"ג ב-0.6% לעומת הרבעון השני, ובקצב צמיחה שנתי של 1.9%. תחזית הצמיחה השנתית של הממשלה היא 2%-2.5%. שוק הדיור המשגשג, שרשם עלייה של עשרות אחוזים לשנה במהלך השנים האחרונות, סייע להגדיל את ההכנסה הפנויה של הבריטים, ולתדלק את הפעילות הכלכלית בבריטניה.



הסימנים להעלאת ריבית הובילו את הליש"ט לרשום שיא של חמש שנים מול הדולר במהלך השבוע החולף, בשער של יותר מ-1.7 דולר לליש"ט. ביום שישי נסגרה הליש"ט בשער של 1.695 דולר. פער הריבית בין בריטניה לארה"ב הוא 2.5%.



בגוש היורו כללי המשחק שונים. גוש היורו צפוי לצמוח בפחות מחצי אחוז השנה, לאחר שהכלכלה הגדולה ביותר שבו, גרמניה, רשמה מיתון במהלך שני רבעונים רצופים. קברניטי הבנק, ובראשם הנגיד החדש, ז'אן קלוד טרישה, לא צפויים להעלות את הריבית, אולם בשל חששות מאינפלציה לא יורידו אותה. האינפלציה נותרה ברמה של 2.1% במהלך אוקטובר - אומנם מעל ליעד של 2%, אך ללא שינוי לעומת חודשים קודמים. יעד האינפלציה של הבנק המרכזי הוא 2%.



מטבע היורו נחלש בסוף השבוע וירד לשער של 1.1592 דולר, וזאת בעקבות דיווח על צמיחת שיא של 7.2% בכלכלת ארה"ב ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully