וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת סגירה מרחפת על חברת קומרס וואן; פיטרה 40% מעובדיה והוציאה את היתר לחופשה ללא תשלום

סן חוזה מרקיורי

2.11.2003 / 15:53

החברה, שבשיאה נסחרה ביותר מ-14 מיליארד דולר, שכרה את שירותי בנק השקעות לבדוק אפשרות למכור את יתרת נכסיה



מאת דיוויד וולאן



חברת קומרס וואן הודיעה על פיטורי 80 עובדים, המהווים 40% מעובדי החברה. מרבית העובדים הנותרים קיבלו חופשה לשבועיים. בנוסף לכך, שכרה החברה את שירותיו של בנק השקעות לשם בדיקת אפשרות של מכירת נכסיה הנותרים.



קומרס וואן, שהיתה בעבר אחת החברות ה"חמות" בשוק האינטרנט, עם שווי שוק של 14 מיליארד דולר, שיחררה את החדשות הקודרות הללו בדו"ח הרבעוני למשקיעים ביום חמישי האחרון.



תוצאות החברה בדו"ח שפורסם מראות הפסד של 24.4 מיליון דולר, או 77 סנט למניה. התוצאות הללו טובות יותר מאלה שהושגו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, בה הפסידה החברה 36.3 מיליון דולר או 1.25 דולר למניה.







לעומת זאת, מכירות קומרס וואן הואטו בצורה משמעותית. ההכנסות מרשיונות תוכנה היו 906 אלף דולר, לעומת 8.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסות משירותי תוכנה עמדו על 4.8 מיליון דולר, לעומת 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.



המטרה שנמצאת היום בעדיפות עליונה היא קיצוץ עלויות החברה. פעולת הפיטורים של 80 העובדים בוצעה בתחילת חודש אוקטובר, והשאירה את החברה עם 116 עובדים. מיד לאחר פרסום הודעת הפיטורין, נמסר לרוב העובדים הנותרים כי עליהם לקחת חופשה ללא תשלום למשך שבועיים.



ביולי הסדירה קומרס וואן את כל התחייבויותיה לשכר דירה, שייבשו את מאגר המזומנים המידלדל שלה. בשיאה העסיקה קומרס וואן יותר מ-4,000 עובדים, ובשל קיצוצים ויתרה על שטחי משרד, דבר שהביא לפעולות משפטיות והוצאת צו עיקול נכסים נגדה.



בקופת המזומנים של קומרס וואן יש כעת 11.9 מיליון דולר, כתוצאה מהזרמה של 10 מיליון דולר מחברת ההשקעות Baystar Capital בחודש יולי. מאגר זה עלול להתייבש במידה וברבעון הנוכחי יהיו הפסדי החברה דומים לאלה שפורסמו בדו"ח הנוכחי.



החברה שכרה את שירותי בנק ההשקעות Broadview, כדי שיעזור לה לגייס כספים ממכירת נכסים, כמו התוכנות שלה. בספטמבר מכרה החברה את הזכויות לתוכנת המדף שלה "Xpress" בעבור 600 אלף דולר לחברת Computer Horizons.



"אנו עושים ככל יכולתנו כדי שהחברה תוכל להמשיך לפעול", אמר צ'אק בוינטון, מנכ"ל החברה. בוינטון אמר שאין כרגע כוונה להכריז על פשיטת רגל, בגלל טבעו של שוק התוכנה. "כאשר העסקים נעשים קשים לחברת תוכנה, אתה מפטר עובדים ומשנה את חוזי השכירות שלך."



ביום שישי, לאחר פרסום הודעתה, נפלה מניית קומרס וואן ב-15%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully