וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות בדסק"ש דורש מנוחי דנקנר לגלות את תוכנית המימושים שלו

אמיר הלמר

2.11.2003 / 16:59

ד"ר ברוך דרין טוען כי על בעלי השליטה החדשים בדסק"ש ואי.די.בי לגלות לציבור את כל התוכניות שגיבשו טרם רכישת השליטה בחברות



בעל מניות בחברות דסק"ש, גנדן ואי.די.בי, הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה בה הוא מבקש מביהמ"ש להורות לחברות ולבעלי השליטה החדשים שלהן - נוחי דנקנר, יצחק מנור וצבי לבנת (בנו של אברהם לבנת) לגלות בדו"ח מיידי שיפורסם את כל ההסכמים וההסדרים שגובשו על ידי בעלי השליטה והחברות בכל תחום החשוב למשקיע סביר.



בעל המניות, ד"ר ברוך דרין, באמצעות עו"ד חיים אינדיג ואורי רוזנברג, טוען כי על בעלי השליטה החדשים בדסק"ש ואי.די.בי לגלות לציבור את כל התוכניות שגיבשו טרם רכישת השליטה בחברות לגבי הדרך בה ישיבו את ההלוואות שנטלו לצורך רכישת השליטה בחברות.



דרין, המחזיק ב-402 מניות של דסק"ש וכן 7 מניות של אי.די.בי ו-7 מניות של גנדן, טוען כי תוכניות אלו כללו מימוש מאסיווי של נכסים בקבוצת אי.די.בי וגיוסי הון על ידי חברות בקבוצה באג"ח והכל לצורך השגת מזומנים שמיועדים לחלוקת דיווידנדים בהיקף יוצא דופן לבעלי השליטה כדי שאלו יוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם האישיות אותן נטלו במסגרת רכישת השליטה הממונפת.



דרין טוען כי התוכניות הללו הוצגו על ידי בעלי השליטה לגופים שמימנו את עסקת הרכישה ובראשם בנק לאומי והיוו יסוד להסכמת גופים אלו להעמיד לרשות בעלי השליטה את האשראי הנדרש להם. דרין טוען כי לתוכניות אלו לא ניתן גילוי כנדרש הן באסיפה הכללית בעת שהובאה העסקה לאישורה והן בדו"חות המיידיים שפורסמו עם השלמת העסקה.



דרין טוען כי פנה מספר פעמים אל החברות ובעלי הלשיטה כדי לקבל תשובות לגבי אותן תוכניות ואת גילויין אך בקשתו לא נענתה. דרין טוען כי לאחר פנייתו לחברות בעניין התוכנית החלו להופיע בעיתונות הכלכלית ידיעות "במה שנראה בעליל כקמפיין מתואם שניכרה בו המגמה להראות כי יש כביכול טעמים אחרים 'ענייניים' לביצוע העסקות והפעולות האמורות מלבד צרכיהם של בעלי השליטה".



דרין מבקש מביהמ"ש להורות לחברות ולבעלי השליטה שלהן להעביר לו את המידע אותו דרש מתוקף היותו בעל מניות בחברות. טרם הוגשה תגובת המשיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully