וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה העברית תחנוך מחר יחידה למחקר ננו-טכנולוגי בהשקעה של כ-5 מיליון דולר

צורי דאר

2.11.2003 / 17:08

חוקרים מתחומי הכימיה הפיסיקה ומדעי החיים, וכן נציגי התעשייה, ישתמשו במכשור ובשירותי היחידה לביצוע אנליזות ננו-מטריות במגוון רחב של חומרים



האוניברסיטה העברית בירושלים תחנוך מחר במרכז לננו-מדע וננו-טכנולוגיה יחידה חדשה לננו-אפיון. כ-5 מיליון דולר הושקעו בציוד מתקדם שימש את היחידה לאפיון חומרים ומבנים בסקאלה ננו-מטרית.



פרופ' עודד מילוא, היו"ר המכהן של המרכז לננומדע וננוטכנולוגיה, אמר היום כי ביחידה לננו-אפיון - הממומנת בידי חברת יישום למחקר ופיתוח של האוניברסיטה העברית ואגודת ישעיה הורוביץ - ציוד מתקדם לביצוע אנליזות ננו-מטריות במגוון רחב של חומרים. פרופ' מילוא הוסיף כי חוקרים מתחומי הכימיה הפיסיקה ומדעי החיים, כמו גם נציגי התעשייה, ישתמשו בשירותי היחידה בצורה נרחבת.



פרופ' אמיר סער, ראש היחידה לננואפיון, מסר כי הציוד כולל את הגרסאות העדכניות ביותר של מיקרוסקופים אלקטרוניים סורקים, המאפשרים בחינה ואפיון של מבנים אלקטרוניים וכימיים ברזולוציה בסקאלה ננומטרית.



אבי ברק, מנכ"ל חברת יישום שהוקמה במטרה למסחר את המחקר באוניברסיטה העברית, אמר כי התעשייה במגוון תחומיה מגלה כיום עניין רב בהתפתחויות החדשות בתחום הננו. ברק אמר כי הוא מאמין כי היחידה לננו-אפיון, בהיותה מרכז שירות הן למדענים והן לתעשייה, תהווה זרז להגברת שיתופי הפעולה ולקיום יחסי גומלין פוריים בין האקדמיה לתעשייה.



טקס הפתיחה של היחידה יפתח כנס בן שלושה ימים בנושא "מדע ויישומים של ננו-מבניים" בהשתתפות מדענים מובילים מהארץ ומחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully