וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בחיפה ביטל מינויו של המפרק הזמני לחברת זיקה - בעקבות בקשת החברה

אמיר הלמר

2.11.2003 / 18:00

הבנק הבינלאומי טען כי החברות בקבוצת זיקה דיללו בטחונות שהובטחו לו ופעלו להברחת נכסיהן; החברות טענו כי בקשתו של הבנק הבינלאומי למינוי מפרק זמני נודע להן מהעיתונות



שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה גדעון גינת שינה את החלטתו משבוע שעבר והורה על ביטול מינויו של המפרק הזמני לחברת מפעלי אלקטרודות זיקה ולחברות הבנות שלה - זיקה תעשיות וזיקה נדל"ן. הבנק הבינלאומי טען באמצעות עו"ד ישי בית און, שמונה כמפרק זמני, כי החברות בקבוצת זיקה דיללו בטחונות שהובטחו לו ופעלו להברחת נכסיהן.



החברות פנו היום לביהמ"ש בחיפה בבקשה בהולה להמרת צו הפירוק הזמני שניתן כנגדן בסעד קיצוני פחות של צווי מניעה, לפיהם יימנעו החברות מכל עסקה או פעולה שאינה במסגרת מהלך העסקים הרגיל שלהן.



החברות טענו היום בבקשה, שהגישו באמצעות עוה"ד יואב נרי ואופיר נאור ממשרד י. שגב ושות', כי בקשתו של הבנק הבינלאומי למינוי מפרק זמני נודע להן מהעיתונות.



עוד נטען כי מעיון בבקשת הבנק מדובר מדובר בבקשה למתן סעדים קיצוניים ביותר של פירוק קבוצת חברות המעסיקה 90 עובדים, ושעילת הגשתה הינה הפעלת לחץ על החברות והבנקים הנוספים המעניקים לקבוצה אשראי לשיפור מצב הבטחונות שלו.



לטענת החברות, הבנק הבינלאומי ובנק לאומי הם הבנקים שמממנים את פעילותן, והחברות העמידו לטובת הבנקים הללו שיעבודים שוטפים על נכסיהן. החברות טוענות כי בהתאם לסיכום עם הבנקים נקבע כי הבטחונות יתחלקו בינהם, כך ששני שלישים יהיו לטובת בנק לאומי ושליש לטובתו של הבינלאומי, וזאת בהתאם לחלקו של כל בנק בהקצאת האשראי. יש לציין כי על פי בקשת הפירוק שהגיש הבינלאומי חובות קבוצת זיקה כלפיו עומדים על כ-15.2 מיליון שקל.



החברות מוסיפות כי לאחרונה נודע להן כי טרם הושלמו הפעולות לרישום הבטחונות עליהם הוסכם, וכי כל מטרתו של הבנק הבינלאומי בבקשת הפירוק היא להפעיל לחץ על החברות ועל בנק לאומי להביא לרישום השיעבודים.



השופט גינת, כאמור, קיבל את בקשת החברות וביטל את מינוי המפרק הזמני בכפוף להוצאת צווי המניעה כנגד ביצוע פעולות חריגות בנכסי החברות וקביעה כי כל הוצאה כספית של למעלה מ-10,000 שקל טעונה אישור של רו"ח של החברות. בקשת הפירוק נקבעה לדיון בפברואר 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully