וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע נערכה כבר למימון רכישת סיקור: לאומי והפועלים הבטיחו מראש קו אשראי של כמיליארד דולר

אלי דניאל

2.11.2003 / 18:23

התחייבות הבנקים - במסגרת התנאים המוקדמים לפיהם נדרשה החברה הישראלית להראות את יכולותיה הפיננסיות במימון העסקה; אין ודאות כמה אשראי אם בכלל תיטול טבע מהבנקים המקומיים



ענקית התרופות הישראלית, חברת טבע , קיבלה התחייבות משני הבנקים הגדולים בישראל, לאומי והפועלים , לפיה במידה והחברה תבקש מהם אשראי לצורך מימון עסקת רכישתה של חברת סיקור, יעמידו לטובתה הבנקים אשראי בהיקף של כמיליארד דולר.



הצורך של טבע בהשגת מזומנים נוספים לשם השלמת עסקת רכישתה של סיקור נובע מכך שבקופת החברה מצויים מזומנים בהיקף של כ-1.4 מיליארד דולר, בעוד שהיא נדרשת לכ-2 מיליארד דולר לשם מימון תמורת העסקה שתשולם במזומן. המועד הרלוונטי לצורך השלמת הרכישה עתיד להיות בפברואר 2004, כך שעד אז אמורה החברה להחליט כיצד היא תממן אותה.



דן זיסקינד, סמנכ"ל הכספים של טבע, מסר ל-TheMarker בהקשר זה כי "לפני ביצוע העסקה היינו צריכים להצהיר כי יש בידינו את האמצעים הדרושים לקניית סיקור. אם אין לך את הכל בקופה, אין לך ברירה אלא להראות מכתב התחייבות שקיבלת מהבנקים המעיד על כך שבמידה ונזדקק לאשראי, הם יעמידו אותו לטובתנו". זיסקינד הוסיף כי "ההתחייבויות שקיבלנו מהבנקים הן לאו דווקא זהות".



לדברי זיסקינד, "אנחנו לא צריכים לקבוע כבר עתה כיצד לממן את העסקה. יש לנו הרבה זמן לחשוב על זה ואנחנו לא לחוצים. ההחלטה שנקבל תלויה בתנאי השוק ובגורמים נוספים". נזכיר כי במהלך השנים האחרונות ביצעה החברה שלושה גיוסים באמצעות הנפקות אג"ח להמרה, כאשר הסדרה הראשונה שהונפקה באוקטובר 2000 הומרה במלואה, במהלך השבועות האחרונים, למניות של החברה.



על רקע זה, קיימות הערכות בשוק ההון כי טבע עשויה לבחור לבצע גיוס הון נוסף באמצעות הנפקת אג"ח. בכל מקרה, גם אם החברה תבחר לבצע גיוס באמצעות הנפקת אג"ח, הרי שהיא תוכל לעשות זאת מיד בסמוך למועד השלמת עסקת הרכישה, שכן, כפי שטבע הראתה בנובמבר שעבר, היא הצליחה לבצע גיוס של כ-450 מיליון דולר בהתראה מינימלית של פחות מיממה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully