וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר: מכירות ראשונות של מפעל ה-Fab 2 סייעו לגידול בהכנסות מפעילות לכ-16.1 מיליון דולר

אלי דניאל

2.11.2003 / 9:21

החברה ביצעה הפחתה של 17.3 מיליון דולר בגין ה-Fab החדש; צפוי גידול מתון בהכנסות הרבעון הרביעי; ההסכם עם הבנקים בשלבי גיבוש סופיים מועדי פירעון החובות יידחו ל-2007 ואילך



מאת אלי דניאל והרצל לקס



חברת טאואר סמיקונדקטור , יצרנית המוליכים למחצה הנמצאת בשליטת החברה לישראל , מדווחת הבוקר על גידול חד בהפסדיה, וזאת בשל התחלת ביצוע ההפחתות בגין מפעל ה-Fab 2 החדש שאותו היא הקימה במגדל העמק.



השורה התחתונה של החברה מראה על הפסד של כ-37.1 מיליון דולר או 77 סנט למניה, גידול של כ-156% בהשוואה להפסד של כ-14.5 מיליון דולר או 48 סנט למניה אותו היא רשמה ברבעון המקביל. הסיבה העיקרית לגידול זה היא ביצוע הפחתה של כ-17.3 מיליון דולר בגין מפעל ה-Fab 2. הפחתה זו נכללה בסעיף עלות המכר של החברה, והיא הובילה לכך שההפסד הגולמי ברבעון החולף תפח עד לכ-22.5 מיליון דולר.



במסיבת העיתונאים אותה כינסה החברה ציין אמיר הראל, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי "עד כה, ההשקעה המצטברת במפעל ה-Fab 2 הסתכמה בכ-800 מיליון דולר. ברבעונים הקרובים תהיה עלייה מדורגת בהיקף ההפחתות מרמה של כ-17 מיליון דולר לרמה של כ-40 מיליון דולר. הציוד שבמפעל יופחת על פני 5 שנים, הטכנולוגיה על פני 4 שנים והמבנים על פני 14-25 שנה".



באשר לשורה העליונה של החברה, הרי שההכנסות הסתכמו בכ-16.1 מיליון דולר, בדומה להכנסות הרבעון המקביל וכ-25% יותר מההכנסות שהושגו ברבעון השני של השנה. יש לציין כי בנטרול הכנסות בהיקף של כ-4 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל בגין העברת טכנולוגיות, הרי שהכנסות הרבעון החולף היו גבוהות יתר מאלה שנרשמו ברבעון השלישי של שנת 2002.



לדברי כרמל ורניה, מנכ"ל טאואר, "ברבעון השלישי החלה טאואר להכיר במכירות Fab 2 בדו"חותיה הכספיים. זוהי אבן דרך משמעותית עבורנו, עבור לקוחותינו ועבור המשקיעים". ורניה הוסיף כי "במכירות מפעל ה-Fab 2 נרשמה יציבות, והגידול בהכנסות בהשוואה לרבעון השני נובע בעיקר בשל מכירות ה-Fab 2". לדברי ורניה, "החברה שואבת עידוד מהשיפור הכללי בביקוש לשירותי ייצור שבבים. אנו חושבים שיש התאוששות בשוק השבבים כך שהתזמון שלנו עם זמניות ה-Fab 2 הוא טוב. טאואר תמשיך להתמקד בהגדלת כושר הייצור של סיליקון בגיאומטרית 0.18 מיקרון במשך הרבעונים הבאים. בהתאם לכך, אנו צופים עלייה מתונה במכירות הרבעון הרביעי".



הוצאות המימון של החברה הסתכמו ברבעון החולף בכ-4.3 מיליון דולר - עלייה של כ-228% בהשוואה להוצאות המימון שנרשמו ברבעון המקביל. לדברי הראל, "הגידול נובע מכך שהפסקנו להוון הוצאות שונות המיוחסות ל-Fab 2. בשל כך, הוצאות המימון שלנו ילכו ויגדלו". בהקשר זה ניתן לציין כי בעוד שרמת החוב לזמן ארך של החברה עומדת כיום על כ-347 מיליון דולר, הרי שעד תום שנת 2004 היא צפויה לצמוח עד לרמה של כ-500 מיליון דולר.



טאואר ממשיכה בדיונים עם הבנקים המלווים - בנק לאומי ובנק הפועלים , ועם השותפים האסטרטגיים, בנוגע לתיקון ההסכמים עמם. לדברי ורניה, "ההסכם עם הבנקים והשותפים האסטרטגיים הוא בשלבי גיבוש סופיים. בין היתר, תינתן לחברה ארכה של מספר חודשים בקשר עם הגיוס שהיה אמור להתבצע עד לסוף שנה זו. כמו כן, במסגרת התיקונים לחוזים יהיה ויתור על גיוס המשקיע האסטרטגי".



הראל הוסיף כי ההסכם עם הבנקים והשותפים צפוי לכלול כמה תיקונים נוספים: "במסגרת התיקון להסכמים נדחה ההחזר לבנקים לשנת 2007 ואילך, במקום להתחיל ולשלם אותם כבר בשנים 2004-2006. כמו כן, גם קיזוזי המקדמות שנתנו לחברה השותפים האסטרטגיים יידחו לשנת 2007. כלומר, בשלוש השנים הקרובות ההשפעה של המקדמות על התזרים תהיה אפס". בהקשר זה נזכיר כי עד כה השקיעו השותפים האסטרטגיים כ-280 מיליון דולר, מזה כ-47 מיליון דולר נספרו על מכסת המקדמות. על פי התוכנית המקורית, בעת שהשותפים האסטרטגיים היו מבצעים רכישות, הם היו משלמים במזומן עבור 92.5% מעלויות הרכישה בעוד שהיתרה היתה מקוזזת מן המקדמות. לפיכך, לדחיית הקיזוזים תהיה השפעה חיובית על תזרים המזומנים של טאואר.



על פי ההסכמים עם הבנקים, טאואר נדרשת לגייס 150 מיליון דולר עד תום שנת 2005. אחת הדרכים לגייס מזומנים נוספים לקופת החברה היא מימוש האחזקה בכ-10.5% מהון המניות של סייפן. בהקשר זה מסר ורניה כי "אנחנו חושבים כי סייפן היא חברה מצוינת. ייתכן שבמחיר המתאים אנחנו נשקול לממש את ההחזקה הזו. כבר יש לנו כמה הצעות על השולחן. בסופו של דבר, הכל יהיה עניין של מה גובה ההצעות ומה הצורך שלנו".



כמו כן, המשקיעים האסטרטגיים של טאואר אמורים להזרים לקופתה, עד תום שנה זו, כ-30 מיליון דולר, וזאת כנגד הקצאת מניות. בגין סכום של כ-8.7 מיליון דולר יוקצו למשקיעים אלה מניות לפי מחיר של כ-2.98 דולר למניה, בעוד שבגין יתרת המזומנים שתועבר לחברה יונפקו מניות לפי מחיר השוק. בתחילת הרבעון הרביעי הסתכם הונה העצמי של טאואר בכ-246.1 מיליון דולר, נמוך בכ-52.2 מיליון דולר מהיקפו בתחילת השנה.



על ההתפתחויות האחרונות בענף אמר ורניה כי "ההתרשמות שלנו היא שלא מדובר בהתאוששות זמנית בענף השבבים - מדובר בהתאוששות אמיתית. בכל חודש אנחנו בונים תחזית מכירות ל-18 חודשים קדימה, ולפי זה אנחנו מעדכנים את תוכנית בניית ה-Capacity". ורניה הוסיף כי "ככל שיהיה יותר קשה להשיג מקומות ייצור בפאבים אחרים, יהיה לנו יותר קל להשיג שותף אסטרטגי נוסף".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully