וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב צידון במו"מ לרכישת בי.וי.אר מערכות תמורת 2.15 מיליון דולר

יורם גביזון

2.11.2003 / 19:59

צידון, אחד משני מייסדי החברה, הציע לרכוש את החברה לבנקים להם חייבת בי.וי.אר 13 מיליון דולר ולאלישרא מקבוצת כור, שהיא בעלת השליטה בחברה ושלה חייבת בי.וי.אר 5 מיליון דולר



אביב צידון מנהל מו"מ לרכישת חברת בי.וי.אר תמורת 2.15 מיליון דולר. צידון, אחד משני מייסדי החברה, הציע לרכוש את החברה לבנקים להם חייבת בי.וי.אר 13 מיליון דולר ולאלישרא מקבוצת כור, שהיא בעלת השליטה בחברה ושלה חייבת בי.וי.אר 5 מיליון דולר.



הצעתו של צידון מבוססת על המשך פעילותה של החברה כעסק חי. זאת בניגוד להצעה של התעשייה האוירית לרכוש את פעילותה של החברה באופן שיעביר את פעילותה של בי.וי.אר בתחום מערכות הסימולציה למפעל מל"מ של התעשייה האוירית, ואת הפעילות בתחום השבחת המטוסים למפעל להב של התעשיייה האוירית. בי.וי.אר, שהוקמה על ידי אביב צידון וירון שיינמן, פיתחה מערכת תחקור תלת- מימדית של קרבות אויר, שמיוצרת על ידי חברת אלתא מקבוצת התעשייה האוירית.



בי.וי.אר מערכות נקלעה למשבר ניהולי ופיננסי בעקבות הפסדים מצטברים של 34 מיליון דולר בין השנים 1999 עד 2002 שפערו גרעון של 5.8 מיליון דולר בהונה העצמי. מצבה של החברה החמיר לאחר שהפסידה במכרז של הצבא האמריקאי במאי 2003 לרכישת סימולטור קרבות אוויר בהיקף של 270 מיליון דולר, אליו ניגשה יחד עם חברת בואינג. הרעה באיתנותה הפיננסית של החברה הביאו את מועצת המנהלים של בי.וי.אר לדון בסגירתה.



מכירתה של החברה לאביב צידון תשלים כשלון מביך לאלישרא מקבוצת כור. אלישרא שרכשה את השליטה (48%) בין היתר מידי אביב צידון במחיר של 4.5 דולר למניה ביוני 2000 השקיעה בעסקה כולה 50 מיליון דולר, ועתה היא עלולה למכור את המניות תמורת 20 סנט.



אביב צידון אישר בתגובה כי הציע לרכוש את החברה אך סירב להתייחס לפרטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully