וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אישור התוכנית הכלכלית: לאומי והפועלים יציעו לעשרות עובדים להקדים פרישתם מהבנק

עינב בן יהודה

2.11.2003 / 10:27

תוכנית האוצר מצמצמת מהותית את הפטורים במס על כספי פיצויי הפרישה המוקדמת; לואי רוט, יו"ר ועד עובדי לאומי: אין כוונה ליישם תוכנית פרישה מרצון שמטרתה התייעלות



הנהלות בנק הפועלים ובנק לאומי בוחנות אפשרות להקדים את פרישתם של עשרות עובדים, בעקבות אישור התוכנית הכלכלית בממשלה שמצמצמת מהותית את הפטורים במס על כספי פיצויי הפרישה המוקדמת. עד סוף 2003 היו זכאים היוצאים לפנסיה מוקדמת לפטור מלא ממס על פיצויים של עד 10,090 שקל עבור כל שנת עבודה. בהצעת התקציב ל-2004 אישרה הממשלה את הפחתת היקף הפטור עד לגובה השכר הממוצע במשק, כ-7,000 שקל. בנוסף כוללת התוכנית העלאה משמעותית של שיעור תשלום ביטוח לאומי וביטוח בריאות עבור הפורשים לפנסיה מוקדמת.



לדברי לואי רוט, יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, הנהלת הבנק פונה למספר מצומצם של עובדים, בין 100 ל-150, ומציעה להם להקדים פרישתם - לפני תחילת 2004, על מנת למזער את הפגיעה בהם.
בתקופה האחרונה נפוצו הערכות כי בנק לאומי יפעיל בקרוב תוכנית פרישה מרצון נוספת, במסגרתה יפרשו כ-200-300 עובדים, אשר יזכו לפיצויי פרישה מצומצמים בהשוואה לפיצויים להם זכו העובדים שפרשו מהבנק לאחרונה. במהלך החודשים האחרונים יישם בנק לאומי תוכנית פרישה מרצון, שהסתיימה לאחרונה, ובמסגרתה פרשו מהבנק כ-550 עובדים שקיבלו פיצויי פרישה מרצון בשיעור של כ-230%.
בהתייחסו לכך אמר רוט כי אין כוונה ליישם תוכנית פרישה מרצון שמטרתה התייעלות בתקופה הקרובה, וכי לא נערכים דיונים בנושא זה.



גם בבנק הפועלים שוקלים אפשרות להציע למספר מצומצם של עובדים, עשרות בודדות, להקדים פרישתם מהבנק. מבנק הפועלים נמסר כי מתקיימת בחינה של האפשרות להציע לעובדים לפרוש עוד במהלך 2003 משיקולי חיסכון במס, וכי בחינה זו נעשית עקב פנייה של ועד העובדים.
כזכור, בשנה האחרונה פוטרו מבנק הפועלים כ-800 עובדים במהלך חריג במערכת הבנקאית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully