וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי יעמיד לדנקנר השקעות אשראי נוסף בהיקף של כ-20 מיליון שקל

אילן מוסנאים

2.11.2003 / 9:45

האשראי ישמש לצרכים השוטפים של החברה ובין היתר יסייע לה לפרוע את יתרת האג"ח מסדרה 3 בהיקף של 8 מ' ש'; תעמיד לטובת הבנק בטחונות נוספים; הגירעון בהון העצמי - כ-114.8 מ' ש'



בנק לאומי נחלץ לעזרת דנקנר השקעות, והסכים להעמיד לרשותה הלוואה נוספת בהיקף של כ-20 מיליון שקל. כך דיווחה החברה לבורסה. בהודעת החברה היא מוסרת כי תעמיד לבנק בטחונות נוספים להבטחת האשראי.



החברה לא מדווחת לאיזו מטרה היא לקחה את האשראי, אולם על פי הערכות המזומן צפוי לשמש את החברה לצרכיה השוטפים, ובין היתר הוא ישמש לפירעון איגרות החוב מסדרה 3 של החברה בסוף נובמבר בשווי של כ-8.8 מיליון שקל.



דנקנר השקעות, שבשליטת משפחת דנקנר, פועלת בענף הנדל"ן, בבנייה למגורים ובנדל"ן מניב. כמו כן, לחברה החזקות בתחום התקשורת והתשתיות וכ-50% מחברת הטלוויזיה בכבלים מתב. ההחזקות לעיל גרמו לקבוצה, שנסחרת היום בבורסה בשווי של כ-37 מיליון דולר, הפסדי עתק בשנים האחרונות. אלה הסתכמו ב-2002 בכ-68 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2003 בכ-61.8 מיליון שקל. ההפסדים הכבדים הובילו את החברה למצב של גירעון של כ-114.8 מיליון שקל בהון העצמי שלה. החברה דיווחה ברבעון השני של 2003 כי בקופתה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-29.5 מיליון שקל.



משפחת דנקנר מנסה בחודשים האחרונים להשלים את עסקת אלרן, במסגרתה יתבצע רה ארגון בהחזקות המשפחה השונות שיוכנסו לתוך אלרן. המחסור במזומנים היה הסיבה המרכזית לכך שהשלמת העסקה נדחתה מספר פעמים, כאשר בפעם האחרונה ביום חמישי שעבר היא נדחתה לסוף נובמבר. נזכיר כי משפחת דנקנר מנהלת היום מגעים לצירופו של איש העסקים צביקה בארינבוים לגרעין השליטה בדור כימיקלים, מהלך שאמור להזרים למשפחה כמה עשרות מיליוני דולרים. בנוסף דווח כי המשפחה מנהלת מגעים למכירת חלק מאחזקות דנקנר השקעות במתב לאיש העסקים יצחק תשובה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully