וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפותיה האסטרטגיות של טאואר השלימו השקעה נוספת בחברה של 46 מ' ד', מתוכם 25.5 מ' ד' במזומן

6.3.2001 / 14:54

שאר התשלום, 20.5 מיליון דולר, הושקע בטאואר על ידי סנדיסק, אליאנס, מקרוניקס וקוויקלוג'יק כמקדמות על חשבון סחורות; סך הגיוס מהשותפות צפוי להסתכם ב-305 מ' ד'

גתית פנקס
ltpgt
חברת טאואר סמיקונדקטורס הנסחרת בבורסת תל אביב ובבורסת הנאסד"ק לפי שווי של כ-155 מיליון דולר, הודיעה היום כי עמדה באבן דרך נוספת בדרך להשקעה כוללת של 305 מיליון דולר משותפותיה האסטרטגיות, ולאחר שבינואר השנה קיבלה החברה את סכום ההשקעה הראשון (66.7 מיליון דולר), היא מודיעה על קבלת 46 מיליון דולר נוספים. כעת, סך ההשקעות הכולל בחברה הוא 126 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
נזכיר, כי לצורך הקמת המפעל החדש של טאואר במגדל העמק (Fab-2) היא תקבל - מעבר לסכום מהשותפות האסטרטגיות - 250 מיליון דולר נוספים כמענק מהמדינה ו-550 מיליון דולר נוספים באשראי בנקאי. כך, סכום הגיוס הכולל של טאואר יסתכם ב-1.1 מיליארד
דולר.
lt/pgt

ltpgt
ארבעת המשקיעים האסטרטגיים של טאואר - סנדיסק, אליאנס, מקרוניקס וקוויקלוג'יק -התחייבו להשקיע בחברה סכום כולל של 250 מיליון דולר לפי אבני דרך קבועות, ולפי מחיר מניה מקסימלי של 30 דולר. עם זאת, בפועל החברות ישקיעו בטאואר לפי ממוצע 30 ימי העסקים שקדמו להכרזת אבן הדרך. מחיר המניה כיום בשוק הוא 12.5 דולר - שהוא רף המינימום להשקעה.
ltbgt
25.5 מיליון דולר במזומן; 20.5 מיליון דולר כמקדמות
lt/bgt
מתוך 46 מיליון הדולר, שותפותיה האסטרטגיות של טאואר (Wafer Partners) השקיעו 20.5 מיליון דולר בהון כמקדמות על חשבון סחורות שטאואר מתחייבת לספק להם בעתיד, ואת 25.5 מיליון הדולר הנוספים השקיעו בחברה במזומן.
lt/pgt

ltpgt
מאחר וכבר בתשלום הראשון אותו העבירו המשקיעים לטאואר בחודש ינואר האחרון (שהיה בגובה של 66.7 מיליון דולר), רק 37 מיליון דולר היו השקעה בהון המניות של טאואר ו-29 מיליון דולר היו מקדמות על חשבון סחורות שטאואר מתחייבת לספק להם בעתיד, הרי שאת פרוסות הסיליקון הראשונות שייצר המפעל החדש בשווי של 49.5 מיליון דולר (29+20.5 מיליון דולר), לא תוכל טאואר למכור ללקוחות אחרים, שכן היא התחייבה להעביר את הפרוסות לשותפותיה.
lt/pgt

ltpgt
תמורת 25.5 מיליון הדולרים קיבלו המשקיעות בטאואר 1.93 מיליון מניות, כאשר החלוקה היא: כ-366.7 מיליון מניות לחברות סנדיסק (סימול SNDK), אליאנס (סימול ALSC) ומקרוניקס (סימול MXICY); חברת QuickLogic תקבל 122.2 מיליון מניות (סימול QUIK) ; החברה לישראל 576033-MRQ תקבל 554 אלף מניות; ו-153.6 אלף מניות נוספות לקרן אתגר. עד כה גויסו, כאמור, 126 מיליון דולר תמורת כ-5.85 מיליון מניות של טאואר.
ltbgt
ניסן-כהן: באמצעות ההשקעה במקדמות צמצמנו דילול לבעלי מניות
lt/bgt
"אנחנו מרוצים מאוד מההתקדמות בפרויקט שלנו", אומר יואב ניסן-כהן, מנכ"ל משותף של החברה. "עבודות העפר ויציקת היסודות מתבצעות בהתאם ללוח הזמנים שקבענו לעצמנו, ואני מאמין שבניית שלד מבנה ה-Fab-2 תחל תוך מספר שבועות".
lt/pgt

ltpgt
זוהי ההשקעה השנייה בחברה, וצפויות ארבע השקעות נוספות לפי אבני דרך נוספות: תחילת בניית שלד הבניין (זו שניסן-כהן אמר כי תתחיל עוד מספר שבועות); השלמת השלב הראשון בבניית ה"חדר הנקי" של החברה (חדר הייצור); הפקת כמות ראשונית של פרוסות הסיליקון; וייצור של 5,000 פרוסות סיליקון במשך חודשיים מלאים.
lt/pgt

ltpgt
ניסן-כהן אף ציין כי באמצעות המקדמות שהחברה מקבלת נגד רכישות עתידיות, היא מצליחה להקטין את הדילול בהחזקות בעלי המניות הציבוריות, ומקנה לשותפות העסקיות שלה תמריץ משמעותי לרכוש שירותי ייצור במפעל החדש במגדל העמק.
ltbgt
ההשקעה: לפי מחיר של 30-12.5 דולר למניה
lt/bgt
לפי ההסכם בין השותפות האסטרטגיות (שהן גם לקוחות פוטנציאליות של טאואר) והחברה, הראשונות מקבלות את חלקן במניות לפי מחיר מניה קבוע מראש: 23 דולר עבור התשלום הראשון שהתקבל בינואר 2001 ו-30 דולר למניה עבור חמשת התשלומים הנותרים.
lt/pgt

ltpgt
ההפרש בין המחיר הממוצע ב-30 הימים לפני כל תשלום והמחיר הקבוע מראש (23 דולר ו-30 דולר, בהתאמה) יוכפל במספר המניות שחולקו לכל שותף לאחר כל אבן דרך שהושגה, ויירשם כזיכוי עבור השותפה האסטרטגית. זו תוכל לנצל זיכוי זה כמקדמה בגובה 15% נגד רכישות עתידיות מייצור Fab 2.
lt/pgt

ltpgt
חברת טאואר היא יצרנית עצמאית של מעגלים משולבים על גבי פרוסות סיליקון והיא מספקת שירותי ייצור ואספקה של מעגלים מוכללים (IC) על פרוסות סיליקון בעובי של 1-0.35 מיקרון. לדברי החברה, המפעל החדש - Fab-2 - יעסיק כ-1,000 עובדים ויספק 33 אלף פרוסות סיליקון בקוטר 200 מ"מ בחודש (בתפוקה מלאה). תהליכי הייצור במפעל יהיו ליצירת פרוסות סיליקון בעובי של 0.18 מיקרון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully