וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: בורסת דרום קוריאה עלתה ב-1.2% לשיא של 16 חודשים; מניות השבבים הובילו את השווקים לעליות

דפנה מאור

3.11.2003 / 9:16

מדד קוספי בקוריאה עלה ב-26% מתחילת השנה; היצוא מקוריאה זינק ב-26% באוקטובר; בבורסת טוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג



בורסות אסיה רשמו מגמה חיובית עם פתיחת שבוע המסחר. בורסת סיאול עלתה ב-1.2% לשיא של 16 חודשים. מדד קוספי רשם תשואה של 26.3% מתחילת השנה. הונג קונג סיימה את המחצית הראשונה של המסחר בעלייה של 1.4%. עליות נרשמו גם בטייוואן וסינגפור, בהובלת מניות השבבים. בטוקיו לא התקיים מסחר לרגל חג.



בדרום קוריאה דווח ביום שבת כי הייצוא גדל ב-26% באוקטובר, לעומת התקופה המקבילה. היה זה קצב הגידול המהיר ביותר מאז אוגוסט 2000.



מניות השבבים הובילו את המגמה החיובית באסיה, לאחר שאיגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) דיווח על גידול של 13.7% במכירות שבבים בעולם ברבעון השלישי. במונחים שנתיים היתה זו עלייה של 17.5%, לרמה של 43.3 מיליארד דולר. מכירות ספטמבר הסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר, עלייה של 6.5% לעומת אוגוסט.



מנכ"ל אינטל , יצרנית המוליכים למחצה הגדולה בעולם, הביע אופטימית לגבי העתיד, למרות שישנן אי ודאויות רבות המקשות על תחזיות לטווח הקצר, בראיון ביום ראשון.



סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזכרון הגדולה בעולם, עלתה ב-1% בבורסת סיאול. מתחרתה הייניקס עלתה ב-3.8%. בטייוואן עלתה מניית יונייטד מיקרואלקטרוניקס ב-0.6%. בסינגפור עלתה צ'רטרד סמיקונדקטור ב-2.9%.



למגמה החיובית באסיה תרמו גם מניות הבנקים. DBS, הבנק הגדול בסינגפור, עלה ב-4.2% לאחר שתוצאותיו לרבעון השלישי עלו על התחזיות.



בקוריאה עלתה מניית קוקמין בנק ב-3.1% בשל ציפיות לשיפור ברווחיו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully