וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 17.5% במכירות שבבים ברבעון השלישי בעקבות ביקוש למחשבים אישיים

רויטרס

3.11.2003 / 10:20

מכירות השבבים עלו ל-43.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי, על פי איגוד תעשיית המוליכים למחצה; צמיחה של 10% צפויה השנה



המכירות העולמיות של מוליכים למחצה עלו ברבעון השלישי ב-13.7% לעומת הרבעון הקודם, וב-17.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. עליות אלה נבעו מביקושים גבוהים למחשבים אישיים, כך אמר בכיר בתעשייה ביום ראשון.



מכירות השבבים עלו ל-43.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי, על פי איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) הממוקם בסן חוזה, קליפורניה.



המכירות בספטמבר עמדו על 14.4 מיליארד דולר, המשקפות עלייה של 6.5% לעומת חודש אוגוסט. עלייה זו מהווה עלייה חודשית שביעית רצופה וכן העלייה הגבוהה ביותר מאז 1990, טוען ה-SIA.



"נתוני ספטמבר והרבעון השלישי מאשרים את העובדה שהביקוש בשוק המוליכים למחצה העולמי עולה בקצב מהיר", אמר נשיא ה-SIA ג'ורג' סקליס. "נתונים אלה משתקפים בכל המגזרים החשובים - מחשבים, תקשורת וצריכה, והם מעידים על מחזור צמיחה מתמשך ונרחב".



מחשבים אישיים, המהווים כמעט שליש משוקי היעד, הובילו לעלייה ברבעון האחרון. עלייה זו התבטאה בגידול של 33% במכירות שבבי זיכרון RAM וגידול של 24% במכירות מעבדים, אמר ה-SIA.



גידול מהיר במכירות טלפונים סלולריים, המהווים 12% משוקי היעד, הוביל לגידול של 27% במכירות של שבבי זיכרון פלאש וגידול של 20% במעבדים של אותות דיגיטליים, נאמר על ידי ה-SIA.



לפי חלוקה גיאוגרפית, התרחשה עלייה בכל המגזרים ברבעון האחרון. העלייה המרשימה ביותר היתה 19% במזרח אסיה, ואחריה 12% באירופה, 11% ביפאן ו-8.6% בצפון אמריקה.



ל-SIA יש תחזית גידול במכירות של לפחות 10% ב-2003, ושיעור גידול גבוה יותר ב-2004.



התעשייה מתאוששת באיטיות מהירידה הרצופה במכירות שהחלה ב-2001, והיתה הגרועה ביותר בכל הזמנים בתעשייה זו. ירידה זו שיקפה את מצבו הקשה של שוק הטכנולוגיה, שנבע מהאטה כלכלית כללית ומקיצוצים בהוצאות של גופים גדולים.



חברת אינטל, הנחשבת למובילה בתעשייה זו עקב היותה יצרנית השבבים הגדולה בעולם, דיווחה ב-14 באוקטובר על גידול רבעוני ברווח הנקי, שהיה יותר מכפול מהרבעון המקביל בשנה הקודמת. כמו כן, פירסמה החברה תחזית על גידול במכירות ברבעון הרביעי השנה.



דו"ח המכירות העולמי של ה-SIA משקף ממוצע של המכירות על פני שלושה חודשים. הוא נערך על ידי הארגון הסטטיסטי של סחר המוליכים למחצה העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully