וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סאיטקס: "אנו מאמינים שנמשיך את מסלול הצמיחה"

אלי דניאל

3.11.2003 / 10:47

הערכות בשוק: סאיטקס תסיים את השנה עם הכנסות של 270-280 מיליון דולר. נמשכים המגעים עם רשויות מס הכנסה בארה"ב בנוגע להפחתת שומות המס

לראשונה מזה שלוש שנים, וליתר דיוק מאז פורסמו דו"חות הרבעון השני שלה לשנת 2000, יכולה חברת סאיטקס , הנמצאת בשליטת כלל תעשיות ודיסקונט השקעות , להתהדר בשורה תחתונה חיובית, וזאת לאחר שהרוויחה ברבעון השלישי של השנה כ-5 מיליון דולר במחזור הכנסות של כ-71.5 מיליון דולר, הגדול ב-24% בהשוואה למחזור ההכנסות שהושג ברבעון השלישי של שנת 2002.

חומי שמיר, מנכ"ל סאיטקס, התייחס לתוצאות הכספיות של החברה, ומסר ל-TheMarker כי "אנחנו שמחים על תוצאות הרבעון. הראינו שיפור ניכר בשורה העליונה והכי חשוב - רווחיות בשורה התחתונה. זו פעם ראשונה אחרי שלוש שנים שהחברה חוזרת להרוויח, וזה קורה בעקבות שיפור שנרשם בשתי החברות האופרטיוויות שלנו - שיפור שכבר התחיל קודם לכן".

באשר לצפוי בעתיד הקרוב, אמר שמיר כי "אנחנו לא נותנים תחזיות קדימה. עם זאת, אנחנו אופטימיים ומאמינים שנמשיך את המסלול של צמיחה בהכנסות וברווח מרבעון לרבעון. בדרך כלל הרבעון הרביעי הוא יחסית טוב, ואנו לא רואים סיבה שמה שהיה ברבעון השלישי לא יימשך גם ברבעון הנוכחי". למרות זאת, על פי ההערכות בשוק ההון, סאיטקס צפויה לסיים את השנה עם הכנסות בהיקף של 270-280 מיליון דולר.

הוצאות ההנהלה והכלליות צמחו ברבעון החולף ב-24%, והן הסתכמו בכ-7 מיליון דולר. לדברי שמיר, "הגידול נובע מהצמיחה בהכנסותינו. צריך לזכור כי בשעה שאנחנו גדלים במכירות, אנחנו צריכים גם להגדיל את ההפרשות לחובות מסופקים. בכל מקרה, העלייה הזו אינה נובעת מגידול במספר עובדי החברה". בהקשר זה הוסיף שמיר כי "בהיקף כוח האדם שלנו נרשם דווקא קיטון. אם ישנם עובדים שפורשים, הרי שאנחנו לא ממלאים כל שורה. כיום מועסקים כ-730 עובדים ב-SDP, כאשר כולם עובדים בחו"ל. כמו כן, בסאיטקס ויז'ן מועסקים כ-450 עובדים, מהם כ-260 בארץ".

לדברי יהל שחר, סמנכ"ל הכספים של החברה, "תזרים המזומנים מפעילות לא היה חיובי בשל סיבות פנימיות הקשורות לגבייה. אנחנו מסתכלים על התזרים ברמה השנתית, ומקווים שנהיה מרוצים מהתוצאה".

ברבעון החולף ביצעה סאיטקס הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים בסך של כ-1.5 מיליון דולר, כמעט כפליים מההפחתות שבוצעו ברבעון המקביל. בהתייחסו להפחתות אלה מסר שחר כי "יש לנו במאזן מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים בהיקף של למעלה מ-40 מיליון דולר. מחצית מזה זה טכנולוגיה, והמחצית השנייה היא מוניטין. על פי כללי החשבונאות, אנחנו לא צריכים להפחית מוניטין, אבל עדיין יש לנו הפחתות בגין הטכנולוגיה".

במהלך השנה שעברה קיבלה סאיטקס דרישה מרשויות מס הכנסה בארה"ב לתשלום מס הכנסה פדרלי בהיקף של 29.6 מיליון דולר בגין פעילותן של החברות הבנות בשנים 1992-1996. בנוסף, החברה נדרשה לשלם גם מס הכנסה מדינתי וריבית, כאשר הסכום הכולל אותו דרשו הרשויות הגיע לכ-60 מיליון דולר. סאיטקס כבר הודיעה כי היא כופרת בטענת רשויות המס, ולדברי שחר: "אנחנו לא מסכימים לשומות שהוצאו לנו. זה מצוי כרגע בתהליך, ואנחנו מקווים שבטווח הלא רחוק נתקדם יותר. כרגע, אין לנו מה לדווח". נזכיר כי סאיטקס כבר הפרישה כ-20 מיליון דולר בגין דרישת רשויות המס האמריקאיות.

קופת המזומנים של סאיטקס תפחה במהלך הרבעון בעקבות מכירתן של יתרת מניות קראו שהוחזקו על ידה, בתמורה לכ-30.9 מיליון דולר. וכך, עם תחילת הרבעון הרביעי הכילה קופה זו כ-68.1 מיליון דולר, כאשר בנוסף היו לחברה השקעות לזמן קצר בהיקף של כ-2.6 מיליון דולר. על האפשרות שהמזומנים הללו ישמשו לחלוקת דיווידנד, אמר שמיר כי "בשלב זה הנושא לא עמד על הפרק. יכול להיות שבעתיד זה ישתנה".

תיק ההשקעות של סאיטקס כולל, בין היתר, החזקה ב-49.8% מהון המניות של חברת Jemtex הפועלת בתחום הזרקת הדיו לתחום התעשייתי. בהתייחסו להשקעה זו מסר שמיר כי "ג'מטקס נמצאת בשלב המעבר למסחור הטכנולוגיה שלה. אנחנו משתדלים לעבוד עם שותפים עסקיים, ובהתאם לכך אנו מחזיקים כ-50% ממניותיה. אם נצטרך להמשיך במימון השוטף של ג'מטקס, אזי כנראה שנקבל החלטה בכיוון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully