וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעה כבדה ברכבת הקלה: הראל ביטוח עומדת להיכנס כשותפה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים

הרצל לקס

3.11.2003 / 11:47

הראל מתכוונת לרכוש 25% מסיטי-פס, מפעילת הרכבת הקלה, מידי פולאר ואשטרום; השלמת העסקה מותנית באישור המפקח על הביטוח; היקף הפרויקט מוערך ב-1.9 מיליארד שקל



חברת הביטוח הראל מתכוונת להיכנס כשותפה בשיעור של 25% ממניות סיטי-פס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים. הראל מתכוונת לרכוש 12.5% מחלקה של פולאר בסיטי-פס, וחלק זהה מחלקה של אשטרום. פולאר ואשטרום, שהחזיקו כל אחת 37.5% מסיטי-פס, יחזרו בכך לשיעור האחזקה המקורי שלהן של 25% בעת גיבוש קבוצת סיטי-פס, שעלה רק עם פרישתה של אלקו מהקבוצה. אלקו היתה אמורה להחזיק בזמנו 25% מסיטי-פס, וכשעזבה את הפרויקט נטלו פולאר ואשטרום במשותף את חלקה במיזם, וכעת נכנסת הראל ביטוח לנעליה.



מוטי רוזן, מנכ"ל הראל ביטוח, מסר כי "ההשקעה תבוצע מכספי הפוליסות המשתתפות ברווחים של הראל. אנו כחברת ביטוח מנהלים כספי חיסכון לטווח ארוך, ובפרויקטים ארוכי טווח של תשתית כמו הרכבת הקלה יש מפגש טבעי בין המקורות להשקעה". השלמת העסקה תלויה באישורו של המפקח על הביטוח, שכן ע"פ התקנות הקיימות נאסר על חברות ביטוח להחזיק יותר מ-20% באחזקה ריאלית.



קו הרכבת הקלה בירושלים, שאורכו יהיה 13.8 ק"מ, ייצא מפסגת זאב בצפון העיר, יעבור ברחוב יפו במרכזה ויגיע עד הר הרצל בדרומה (קטע מהתוואי יעבור בשכונת שועפט). הפרויקט מוקם בשיטת BOT, שלפיה יזם פרטי מקים את הפרויקט במימונו ומתפעל אותו במשך תקופה מוגדרת (30-15 שנה). במשך התקופה גובה היזם מהמשתמשים תשלום, שאמור להחזיר לו את השקעתו. בתום התקופה מוחזר הפרויקט לידי הגוף הציבורי המזמין - המדינה או רשות מקומית. פרט לפולאר, אשטרום והראל, שותפות בפרויקט החברות הצרפתיות אלסטרום, יצרנית רכבות, וקונקס. את המימון לפרויקט, שהיקפו נאמד ב-1.9 מיליארד שקל, העניק בנק הפועלים. הקמתו צפויה להסתיים בסוף 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully