וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרדמת חגים? חברות ישראליות גייסו באוקטובר כ-40 מיליון דולר; קרנות גייסו כ-18 מיליון דולר

צורי דאר

3.11.2003 / 12:02

בחודשים הקודמים היה קצב השקעות חודשי ממוצע של לפחות 63 מ' ד' בחברות; אדי שלו, שותף מנהל בג'נסיס: הקרנות צפויות להתמקד ברבעון הרביעי בגיוס קרנות המשך על חשבון השקעות חדשות



חברות סטארט אפ ישראליות גייסו במהלך חודש אוקטובר כ-40 מיליון דולר. קבוצות הון סיכון גייסו באוקטובר 18 מיליון דולר לקרנות משלימות, כך עולה מנתונים שנאספו על ידי TheMarker.



מדובר בירידה חדה לעומת קצב ההשקעה בשלושת החודשים הקודמים. על פי נתוני IVC, חברות ישראליות גייסו במהלך הרבעון השלישי 283 מיליון דולר - נתון המשקף קצב השקעות של כ-95 מיליון דולר בחודש. גם בהשוואה לסקר MoneyTree, המסכם השקעות של משקיעים מקומיים בלבד, מדובר בירידה. על פי MoneyTree, הגיע קצב ההשקעות ברבעון השלישי לכ-190 מיליון דולר, או כ-63 מיליון דולר בחודש.



הגיוס הבולט שהושלם החודש היה של חברת ויזאייר (Wisair), העוסקת בפיתוח רכיבים ופתרונות אלחוטיים בטכנולוגיית Ultra Wide Band. ויזאייר גייסה 15 מיליון דולר לפי שווי של 34 מיליון דולר מאייפקס פרטנרס, ורטקס ישראל, תמר טכנולוג'י ונצ'רס, משפחת זיסאפל וכן משקיעים אסטרטגיים שזהותם לא נמסרה.



עסקה מעניינת נוספת היתה גיוס בהיקף של 8 מיליון דולר שהשלימה דרייקור, (Drykor), המייצרת מייבשי אוויר ומזגנים טרמיים. בחברה השקיעו קרנות ההון סיכון Rockport, המתמחה בהשקעות בתחום האנרגיה ואיכות הסביבה, אתגר, וולדן וישראטק, וכן משקיעים שונים מאירופה וארה"ב.



באוקטובר השלימו שתי קבוצות הון סיכון גיוס קרנות משלימות. JVP, השלימה גיוס קרן השקעות משלימה ( fund Annex) בהיקף 14 מיליון דולר. הקרן המשלימה תבצע השקעות המשך בחברות הפורטפוליו שנותרו בקרן השלישית - JVP3, שהשקיעה עד כה את כל ההון שלה, בהיקף של 160 מיליון דולר.



הגיוס נערך ממרבית המשקיעים המקוריים בקרן השלישית של JVP, ועל פי הערכות כלל את
אוניברסיטת MIT, קרנות ההשקעה בקרנות אחרות הורסלי ברידג' והרבור וסט, וחברת בואינג.



גם קבוצת ההון סיכון אינפיניטי, השלימה באוקטובר גיוס קרן משלימה בהיקף 4 מיליון דולר. הקרן המשלימה תתמוך בהשקעות קיימות בקרן הראשונה של אינפיניטי, בהיקף של 85 מיליון דולר, שהושקעה במלואה. עם המשקיעים באינפיניטי שהשקיעו גם בקרן המשלימה שלה נמנה קונצרן כלל שאינפיניטי נמצאת בבעלותו החלקית, והוא ממשיך לתמוך בה גם לאחר רכישתו על ידי נוחי דנקנר.



גיא הולצמן, מנכ"ל IVC, לא מתרגש מהנתונים. "אני סבור שמוקדם מדי לחזות נפילה של השקעות ברבעון הרביעי. יש המון עסקות שיבשילו עד סוף הרבעון ובהסתמך על נתוני תשעת החודשים הקודמים של השנה אנו צופים שהרבעון יסתכם סביב ה-250 מיליון דולר, או קצב ההשקעה שנתי של כמיליארד דולר".



אדי שלו, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ג'נסיס, סבור שלעונת החגים אין השפעה על קצב ההשקעות, והעריך שמדובר בנתון מקרי. עם זאת, צופה שלו כי קבוצות הון סיכון יתמקדו ברבעון הרביעי בגיוס קרנות המשך על חשבון ירידה בהשקעות חדשות. "בכל מקרה, אינני צופה שנגיע לקצב השקעות שנתי של מיליארד דולר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully