וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-1.4% - לאחר שנשיא אופ"ק קרא לקיצוץ באספקת הנפט עקב מלאים גבוהים מדי

מני ארנון

3.11.2003 / 12:32

מחיר החוזים לדצמבר עולה בבורסת ניו יורק ב-40 סנט - לרמה של 29.51 דולר לחבית



מחיר הנפט הגולמי עולה היום ב-1.4%, לאחר הודעתו של נשיא אופ"ק, כי יש לבצע קיצוץ באספקת הנפט, עקב המלאים הגבוהים הקיימים בשוק. החוזים לדצמבר עולים ב-40 סנט לרמה של 29.51 דולר לחבית, במסחר לאחר הסגירה בבורסת ניו יורק.



בהמשך לדבריו, אמר נשיא אופ"ק כי לא קיים מחסור בנפט בשוק, וכי יינקטו פעולות נוספות
במידה שהביקוש המוגבר לנפט בחורף יחייב זאת. לעומתו, אמר שר הנפט הסעודי, כי עדיין מוקדם מדי לומר אם אופ"ק תחליט על קיצוץ נוסף בפגישת שרי הנפט בווינה.



במהלך סוף השבוע החולף, היה אמור אופ"ק לקצץ 3.5% מתפוקת הנפט שלו, לאחר שבספטמבר הוחלט על קיצוץ, בעקבות חשש מאספקת נפט מוגברת מצד עיראק ורוסיה, שאינן חברות בארגון.



מחירי הנפט ירדו בשבועות האחרונים לאחר שבארה"ב ובאירופה נרשם מלאי נפט גבוה מהביקוש. ואולם, ביום שישי האחרון נרשמה עליה של יותר מ-2% במחירי הנפט, לאחר פרסום נתוני הצמיחה של ארה"ב ברבעון השלישי, שהראו קצב שיא בגידול בתוצר של 7.2%.



מקור בעיראק אמר בסוף השבוע כי התקוות לחידוש פעילות קו צינור הנפט מצפון עיראק לטורקיה, עלולות להידחות. המקור מסר ל"רויטרס", כי המערכת עדיין בתיקון, וקיים עדיין ספק לחידוש פעולתה השבוע. למערכת זו יכולת קיבול של 700 אלף חביות ליום, והיא אחת משתי דרכי היצוא של עיראק, שעומד היום על מיליון חביות ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully