וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו ליידרמן: "ללא שיפור בצריכה הפרטית לא תהיה התאוששות במשק"

אמיר טייג

3.11.2003 / 12:57

היועץ הכלכלי הראשי של הפועלים בכנס המי"ל: "הצרכן הישראלי הפך מצרכן אמריקאי פזרן לצרכן יפאני זהיר". "מצב האבטלה אינו צפוי להשתפר בקרוב"

"עם כל הכבוד להיי-טק, הרי ללא שיפור בנתוני הצריכה הפרטית, המהוה 60% מהתוצר, לא תהיה התאוששות במשק", כך אומר ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים. "הצרכן הישראלי הפך מצרכן אמריקאי פזרן לצרכן יפאני זהיר. לכן, קשה לראות התאוששות ומיצוי פוטנציאל הצמיחה ללא שיפור באמון הצרכנים, שנשען על ביטחון תעסוקתי וגידול ברמת החיים", הוסיף ליידרמן בדבריו במסגרת כנס של המרכז הישראלי לניהול.

"המשק הישראלי אומנם נחלץ משנתיים רצופות של צמיחה שלילית, אך עדיין רחוק מלמצות את פוטנציאל הצמיחה שלו. ההערכה היא כי המשק יצמח בשנת 2004 רק בטווח של 1.5%-2.5%, ואילו פוטנציאל הצמיחה שלו עומד על 4.5%-5.5% בשנה", כך אמר ליידרמן. "במקרה הטוב, נוכל לומר כי הרע מכל הוא מאחורינו, אך התזוזה בצמיחה היא איטית מאוד. ככל הנראה נוכל להגיע לשיעור צמיחה של 4.5% רק בשנים 2005-2006".

לדברי ליידרמן, מצב האבטלה אינו צפוי להשתפר בקרוב, גם אם יחול שיפור ביתר האינדיקטורים הכלכליים. ליידרמן הסביר כי הדבר נובע מכך שהתעסוקה נוטה להגיב בפיגור אחר השיפור הכלכלי, וצמצום האבטלה מחייב אמון של המעסיקים כי מדובר בצמיחה מתמשכת.

ביחס למגמות בכלכלה העולמית, ציין ליידרמן כי בעולם קיימת כיום אווירה אופטימית הגובלת באופוריה. "ההערכה היא כי העולם עובר מההאטה להתאוששות כלכלית המובלת על ידי השוק האמריקאי. נכון להיום, השווקים הפיננסיים מקדימים את השווקים הריאליים בנתוני ההתאוששות, ולמרות שאין בכך כדי לסמן שינוי ריאלי, יש בכך אינדיקציה חשובה. המדובר במגמה אוניברסלית המאפיינת לא רק את השווקים במדינות המתועשות, אלא גם את השווקים במשקים המתעוררים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully