וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'ארד סטרונג, יו"ר קרנות סטרונג, חשוד בגריפת רווחים אישיים של 600 אלף דולר על חשבון לקוחותיו

מני ארנון

3.11.2003 / 13:38

יו"ר חברת ניהול הקרנות התפטר בשל אישומים פליליים הצפויים נגדו במסגרת חקירת רשות ני"ע האמריקאית



ריצ'ארד סטרונג, מייסד קרנות הנאמנות סטרונג, התפטר אתמול מתפקידו כיו"ר, כמה ימים לאחר שהתובע הכללי של מדינת ניו יורק אמר כי ינקוט בפעולות נגדו, עקב מסחר לא תקין במניות. חקירתו של סטרונג היא חלק ממהלך נרחב שמבצעת רשות ני"ע בענף הקרנות בימים אלה.



סטרונג ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, אך לא יכהן יותר בדירקטוריון הבלתי תלוי של החברה, המורכב מדירקטורים חיצוניים.



הודעת ההתפטרות נעשתה על ידי הדירקטורים הבלתי תלויים של הקרן. הללו מסרו כי הם מחפשים עתה יו"ר חדש בלתי תלוי, שיפקח על הנהלת הקרן, ידווח לדירקטורים הבלתי תלויים ויהיה בקשרי עבודה ישירים עם ההנהלה.



סטרונג חשוד כי גרף רווחים אישיים של 600 אלף דולר לעצמו ומקורביו על ידי שימוש בתזמון שוק, והפלה בכך לרעה את ציבור משקיעי הקרן.



תזמון שוק הוא ביצוע פעולות מסחר מהירות ומתוזמנות המנצלות פערים הנוצרים בהשקעות של קרנות בחברות קטנות ובינוניות. תזמון איננו בלתי חוקי, אולם קרנות נאמנות בארה"ב קבעו חוקים פנימיים נגדו, מכיוון שהוא מפלה לרעה משקיעים לטווח ארוך, בהם מעוניינות הקרנות.



ממשרדו של התובע הכללי נמסר כי התפטרותו של סטרונג לא תשפיע על המשך החקירה נגדו. החקירה צפויה להוביל, ככל הנראה, להגשת אישומים פליליים נגד סטרונג ובכירים נוספים בחברת הקרנות.



חברת סטרונג היא חברת ניהול הקרנות ה-32 בגודלה בארה"ב, המנהלת נכסים בשווי 43 מיליארד דולר. ריצ'רד סטרונג נמצא במקום ה-318 ברשימת האמריקאים העשירים ביותר של מגזין "פורבס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully