וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביושאף הישראלית סיימה סדרה של ניסויים בפיתוח מערכת לגילוי SARS

ניצן כהן

3.11.2003 / 14:06

הניסויים התקיימו במכון לחקר מחלות זיהומיות של סין; הערכה של ביושאף הגיעה לדיוק ב-97.6% מהמקרים בהם נדרשה לזהות את נגיף ה-SARS



חברת ביושאף, שבשליטת אסף ברזאני, האחים עופר ונוגה טכנולוגיות, סיימה שלב ראשון של ניסויים בערכה שפותחה על ידי החברה, ומיועדת לאיתור וגילוי מוקדם של נגיף ה-SARS. הניסויים התקיימו במכון לחקר מחלות זיהומיות בסין, שמסונף לארגון הבריאות העולמי.



מטרת הניסויים היתה לבחון את יעילות הערכה באיתור ובאבחון מוקדם של מחלת ה-SARS. הניסויים התקיימו במאות חולים שנתנו דגימות דם. המערכת הגיעה לשיעורי הצלחה של 97.6%. ייחודה של המערכת שפיתחה חברת ביושאף הוא בכך שהיא עושה שימוש בטכנולוגיה המבוססת על שיטת ELISA, שהיא היום השיטה הנפוצה במעבדות לזיהוי מחלות זיהומיות.



החברה הודיעה כי היא נערכת לפיתוח מסחרי של הערכה, ונמצאת לקראת התחלת ייצור ושיווק מסחרי למדינות מזרח אסיה. עלות פיתוח הערכה הסתכמה עד כה ב-2 מיליון דולר.



לטענת החברה, פיתוח הערכה יביא להקטנת סיכויי ההידבקות במחלת ה-SARS, לאחר שבשיא הבהלה ממחלה זו אושפזו בבידוד כל מי שדיווחו על סימנים שדומים לסימני התפרצות המחלה, כך שגם מי שלקה במחלה אחרת נחשף לנגיף.



בנוסף, פועלת החברה להקמת מיזם חדש בהשקעה של 20-30 מיליון דולר, שמטרתו לפתח חיסון כנגד SARS. המיזם החדש יכלול בעיקר חברות טכנולוגיה וביוטכנולוגיה סיניות, כשעיקר ההשקעה תבוא מחברות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully